Distribuie
Morningstar Sustainalytics: Cum este să lucrezi pentru o companie cu implicare pozitivă în societate, care pune accentul pe dezvoltarea profesională a angajaților?
Morningstar Sustainalytics este o companie care se concentrează pe sustenabilitatea și responsabilitatea socială corporativă, având ca misiune furnizarea de informații esențiale pentru a ajuta investitorii să ia decizii bine informate și sustenabile.
Am stat de vorbă cu Ana Pantea, unul dintre managerii echipei de Incidents, care ne-a dezvăluit în interviul său că a fost atrasă de companie datorită posibilității de a afla despre practicile de business ale corporațiilor din întreaga lume din diferite domenii. Citește articolul și descoperă de ce Morningstar Sustainalytics este un cadru de muncă ideal pentru cineva cu o curiozitate și o predilecție spre implicare pozitivă în societate.
1. Povestește-ne despre parcursul tău profesional în Sustainalytics.
M-am alăturat echipei Sustainalytics în urmă cu aproximativ opt ani. Aflasem de o poziție de Analist în echipa de Incidents și am fost foarte curioasă să aflu mai multe. Am găsit aici jobul ideal pentru o absolventă de Jurnalism: posibilitatea de a afla despre practicile de business ale corporațiilor din întreaga lume din diferite domenii.
Odată angajată, oameni faini m-au ajutat să îmi dezvolt abilitățile analitice și să scriu analize complexe despre controverse care implică companii din domeniul sănătății, al bunurilor de consum și al industriei chimice. Este mediul ideal pentru o persoană curioasă și cu o oarecare predilecție spre implicare pozitivă în societate, așa că am avansat rapid. Am ajuns să corectez analizele făcute de colegii mei mai tineri și să obțin o poziție de Team Lead, unde am început să și coordonez oameni.
În prezent, sunt una dintre Managerii echipei de Incidents. Am dezvoltat în timp o afinitate pentru aspectele tehnice, așa că mă focusez pe acestea. Am o satisfacție foarte mare când mă gândesc la parcursul Sustainalytics în acești opt ani. Am cunoscut oameni deosebiți, am asistat la formarea echipelor și produselor noi și mi-am văzut majoritatea colegilor crescând alături de mine.
2. Ce face un ESG Analyst în Sustainalytics?
Un Analist ESG caută și interpretează informații înainte de toate. Termenii de specialitate ce țin de sustenabilitate și ESG pot părea un pic impozanți pentru cineva care nu are legătură cu domeniul, dar principiul de bază este simplu: companiile pe care le cercetăm au practici sănătoase și de viitor? Își tratează angajații corect? Oferă produse sigure pentru consum? Protejează mediul înconjurător? Se comportă etic? Dacă răspunsurile sunt pozitive, atunci avem o indicație că ne uităm la o companie pentru care sustenabilitatea contează.
Research-ul nostru poate fi pozitiv sau negativ. Avem echipe care se concentrează pe indicatori pozitivi și analizează amănunțit documentele pe care companiile le fac publice. Avem alte echipe care analizează riscurile țărilor în care clienții noștri doresc să investească sau riscurile anumitor produse. Echipa din care fac parte analizează comportamentul negativ al companiilor în baza informațiilor venite din știri din peste 80.000 de surse de pe glob. Dar în mare, un analist analizează. Și află lucruri interesante, care nu îi permit să se plictisească deloc.
3. Care este lucrul pe care îl apreciezi cel mai mult în companie?
Flexibilitatea. Și când spun asta mă refer la două tipuri diferite de flexibilitate. Prima ar fi flexibilitatea clasică oferită angajaților: nu avem o oră fixă de începere a programului, avem posibilitatea de a lucra de acasă sau de la birou, după cum dorim și suntem încurajați să ne luăm pauzele binemeritate. Al doilea tip de flexibilitate este și mai important: flexibilitatea oamenilor cu care lucrăm. Este un mediu în care oamenii află informații noi și le pot dezbate. Un mediu safe, în care fiecare își poate exprima liber punctul de vedere. Evităm pe cât posibil rigiditatea și suntem deschiși la sugestiile tuturor, indiferent de poziție sau vechime. „Singura constantă este schimbarea” – acesta este motto-ul Sustainalytics și asta se reflectă mult în munca și abordarea noastră.
4. Cum contribuie compania la dezvoltarea ta profesională?
Încă de la început, mi s-au pus la dispoziție toate resursele necesare pentru a mă dezvolta din punct de vedere profesional. Avem acces la mai multe platforme de learning și training-uri interne. Pe lângă asta, unul dintre beneficiile foarte apreciate de colegii mei este bugetul de training oferit de companie. Îl putem folosi pentru cursuri, certificări sau conferințe. Fiecare angajat are un plan de carieră bine pus la punct, iar oportunitățile interne sunt numeroase. În fiecare an, aproximativ 20% din pozițiile deschise sunt ocupate de candidați interni. Asta mă face să cred că oricine își poate dezvolta cariera în cadrul organizației.
5. Cu ce se diferențiază Sustainalytics de alți angajatori?
În primul rând, este cel mai mare angajator din România din domeniul sustenabilității. Cei care își doresc o carieră în domeniu își vor găsi aici locul potrivit pentru a câștiga experiența și cunoștințele necesare. Este un angajator care oferă oamenilor oportunitatea de a face ceva mai ieșit din comun față de clasicii angajatori din domeniul IT sau producție.
Mediul de lucru încurajează performanța, dar wellbeing-ul angajaților este cel mai important. Pachetul de beneficii include, pe lângă multe altele, zile de concediu în plus, zile libere extra pentru voluntariat, precum și un program global sabbatical. Pachetul salarial este format din salariu și un bonus de performanță, așadar cei care au rezultate bune sunt răsplătiți pe măsură.
Nu în ultimul rând, cred că atmosfera din companie este foarte importantă. Venim cu plăcere la birou, ne implicăm în diverse activități de voluntariat și teambuilding-uri. Colegii sunt în mare parte pasionați de sustenabilitate, împărtășim cu toții interesul și valorile care stau la baza succesului acestei companii – aceea de a contribui la un viitor mai sustenabil.
Cauți un job?
Fă un pas smart în carieră! Încearcă Morningstar Sustainalytics, angajatorul care pune accentul pe dezvoltarea profesională a oamenilor săi. Hai pe pagina lor de companie de pe Undelucram.ro și descoperă beneficiile pe care le-ai putea avea ca angajat în cadrul organizației.
Citește toate articolele despre
Piața muncii Interviuri Undelucram Planificare carieră Despre meserii Găsește-ți job Human behavior Employee experience Oportunități joburiDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
1 comentariu
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
ValentinLungu
Singura nota negativă a fost faptul că nu am primit niciun feedback după interviu, nici măcar un răspuns la email. Pe mine mă descurajează genul acesta de interacțiune din partea HR și recunosc că evit companiile unde se întâmplă acest lucru.
In rest totul a fost foarte ok, oamenii cu care am interacționat au fost de asemenea extrem de amabili și am rămas cu impresia că este un loc de munca "fain" (am avut interviu cu clujeni).
Piața muncii
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro