Opt pasi pentru echilibru intre munca si viata personala

13.01.2018
3 min
Opt pasi pentru echilibru intre munca si viata personala

Distribuie

Fara un echilibru constant intre casa si orele petrecute la munca, degeaba incercam sa ne automotivam ca am fi fericiti. Daca dincolo de orele petrecute la birou, indiferent de numarul lor, nu gasim si timp pentru noi insine, atunci riscam sa esuam lamentabil in ambele directii.

Sa incercam, in 8 pasi, gasirea unui echilibru intre munca si viata personala:

1. Nu lasati e-mailu-rile sa va invadeze viata

Verificarea imediata si apoi constant pe parcursul zilei a e-mail-urilor nu numai ca nu este ceva productiv, dar duce la oboseala si, in timp la accentuarea stressului. Cel mai indicat este sa opriti corespondenta la sfarsitul zilei si mai ales in weekend. Daca cineva doreste sa va comunice ceva urgent, este suficient sa va sune.

2. Nu va suprasolicitati

Exista tendinta de a crede ca sunteti super eficient si productiv, fara sa constientizati ca organismul, atat fizic cat si psihic, are anumite limite. De cate ori nu v-a luat somnul in fata calculatorului, sau ca nu ati adormit pe canapea sau fotoliul din casa? Acesta este doar aspectul fizic al suprasolicitarii. Cel psihic se manifesta sub forma presiunii gandurilor legate de ce aveti de facut la birou, ceea ce va afecteaza direct viata personala.

Daca va simtiti incordat, nu ezitati sa spuneti NU in cazul in care seful vrea sa va dea inca ceva de lucru.

3. Munciti inteligent

Ajuns la birou, stiu ca am in fata un numar de ore de munca, pe care trebuie sa le folosec la maximum pentru a realiza tintele propuse. Munciti inteligent, faceti un plan si stabiliti prioritatile, daca este posibil pentru fiecare ora. Folosind eficient aceste ore de munca obtineti timp disponibil si chiar puteti lasa pentru a doua zi o anumita sarcina, care nu este urgenta.

Munciti inteligent si folositi orele pentru o munca normala, cu mult mai putin stres, dar cu posibilitatea de a va bucura de timpul vostru liber.

4. Lasati munca la birou

Daca ati avut o zi proasta sau o zi in care a trebuit sa finalizati o multime de sarcini, in cele mai multe cazuri veti merge acasa cu toate acestea in minte. Nu veti fi relaxatt si nici stres-ul nu va va parasi. In asemenea conditii specialistii recomanda sa intocmiti o lista cu lucrurile pe care le aveti de facut a doua zi. Astfel, mintea se elibereaza, iar starea voastra generala se detensioneaza.

5. Nu uitati: nimeni nu e perfect

Toti ne dorim sa avem performante, mai ales la inceput de cariera, si sa ne punem in evidenta cele mai bune abilitati Practic, sunt multi cei care tind spre perfectiune sau chiar au ambitia de a fi perfectionisti. Nu intotdeauna a fi perfectionist inseamna si a realiza ceea ce nu este realizabil sau chiar nu este necesar. Incercati sa stabiliti cand un lucru este suficient de bine facut, pentru a putea spune stop si a nu prelungi inutil programul de lucru.

6. Faceti-va timp pentru alte activitati

Tot ce reprezinta un altfel de activitate, care va scoate din ceea ce faceti in mod obisnuit la birou, contribuie la eliberarea de stres si la disparitia incordarii dupa o zi de munca. Orice activitate, oricat de nesemnificativa ar parea, va scoate din tiparul unei zile.

Faceti ceva, orice, fara sa va mai uitati la mobil din 8 in 8 secunde, stergeti praful, pregatiti o omleta si veti privi altfel viata voastra sau munca de la birou.

7. Faceti schimbari

Este imposibil ca la un moment dat sa nu sesizati ca ati intrat in rutina, ca nu mai exista un echilibru intre munca si viata voastra. Daca va cantonati in rutina, ceea ce se intampla de multe ori, aveti impresia ca totul merge bine si ca v-ati gasit echilibrul necesar. Nu sunteti insa fericit.

Un detectiv, in memoriile sale, spunea ca atunci cand nu ai nimic pentru a rezolva un caz, fa o schimbare, fa altceva. Faceti o schimbare si puteti deveni castigator.

8. Faceti regulile

Numai voi puteti stabili regulile pentru a mentine echilibrul munca - viata personala, echilibru care sa va faca fericiti. De la un capat la celalalt al carierei veti primi zeci de sfaturi despre caile prin care puteti ajunge la acest echilibru. Numai voi stiti cu adevarat de ce este nevoie sa faceti pentru a mentine acest echilibru atat de important in viata.

Citește toate articolele despre

Misiune Echilibru Planificare carieră Comportamentul uman

Articol scris de:

Dan Nicolae - Puteti contacta echipa editoriala la adresa office@undelucram.ro

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro