Distribuie
Reguli obligatorii cand folosesc social media pentru a gasi un job
• 92% din companii folosesc social media pentru angajari
• 3 din 4 hiring manageri studiaza viitorul candidat pe social media
Sunt convins ca majoritatea dintre voi s-a documentat foarte serios cu privire la CV-uri, scrisori de intentie, interviuri si alte lucruri de baza atunci cand ati inceput sa cautati un job.
Social media a dobandit in ultima perioada o putere deosebita atunci cand este vorba despre rolul pe care-l joaca atat pentru hiring manageri, companii sau departamentele de HR, cat si pentru fiecare potential candidat la un post.
Ce reguli trebuie sa respectam pentru a folosi social media in avantajul nostru? Ce putem face pentru a fi gasiti mai usor pe platformele unde ne-am postat profilul?
1. Faceti curat
In tot ce se discuta despre postarea in social media si folosirea acesteia pentru gasirea unui job se recomanda sa „faceti curat”. Concret expresia folosita de specialisti se refera la faptul ca v-ati asigurat ca toate informatiile postate sunt curate.
Sunt convins ca nu faceti greseli de genul postarii unor „fotografii la actiuni politice” si nici articole care incita la diverse atitudini reprobabile.
Tot ce postati pe social media trebuie sa fie cat mai normal, consistent in ceea ce priveste continutul si cu trimitere la o tema concreta.
Nu va jucati pe social media.
2. Nu faceti conturi peste tot
A fi activ pe social media nu inseamna ca trebuie sa ai conturi deschise pe orice platforma posibila sau care ti se pare tie la moda. Recomandabil este sa deschizi 1-2 conturi pe care sa le intretii permanent - de la actualizare pana la noi postari.
Cautatorii de job-uri au cel putin un cont pe o anumita platforma, pe care o considera de maxima vizibilitate. Undelucram.ro are in acest moment aceeasi vizibilitate (cu un mare potential de crestere) asemanator altor platforme folosite de voi, in sensul ca prezenta voastra pe acesta platforma (CV, nume, adresa etc.) va poate impune in atentia angajatorilor.
3. Folositi intotdeauna numele vostru real
Datorita prezentei frecvente pe social media, sunteti tentati sa folositi un pseudonim sau o porecla. Specialistii recomanda folosirea numelui real.
Nu numai ca dovediti profesionalism si seriozitate, dar atunci cand cineva va cauta sau va studiaza profilul sunteti mult mai usor de gasit dupa nume. Apar unele probleme atunci cand numele este „comun” - Ionescu, Popescu etc.
Folosirea numelui real pe fiecare cont detinut pe o platforma duce la identificarea voastra mult mai precisa, degrevand hiring managerul de cautari inutile.
4. Intretineti o imagine profesionala si consecventa
In secolul XXI imaginea este aproape totul si pe plan international sunt armate de oameni care se ocupa numai de acest lucru. Pentru imagine se cheltuiesc sume considerabile. Nu este cazul vostru. Ceea ce trebuie sa faceti voi se rezuma la intretinerea unei imagini profesionale care sa aiba urmatoarele caracteristici:
• Claritate;
• Realizata cat mai recent (actualizata);
• Sa fie prietenoasa;
• Profesionala pentru a fi folosita pe toate platformele pe care activati.
Imaginea promovata prin fotografie va fi facuta in acord cu imaginea potentialilor vostri colegi din bransa unde doriti sa activati pe viitor: imbracaminte, atitudine, expresivitatea fetei etc.
5. Consecventa brand-ului personal
Daca sunt consecvent in folosirea numelui real, daca imaginea mea este aceeasi pe platformele folosite, atunci si brand-ul meu trebuie sa fie consecvent. Lumea trebuie sa stire ce fac, ce lucrez si, mai ales, ce proiecte am pentru viitor
Putem sa scriem articole, peste articole despre brand-ul personal, daca nu explicam clar cine suntem si nu ne definim acum, atunci nu putem sa folosim aceasta oportunitate pentru un nou start.
6. Folositi conturile social media pentru a va face cunoscute proiectele
Expertii social media considera ca nu este suficient sa ai 1,2 conturi pe diverse platforme daca ele sunt „izolate”. Conturile trebuie sa fie „legate de ceva, sa faca trimitere la ceva”, pentru ca oameni sa stie ceva despre tine.
Orice cont trebuie sa aiba un link care sa permita vizionarea proiectelor voastre. Lumea vrea sa stie cat mai multe despre tine (sub aspect profesional). Link-ul inclus pe cont trebuie sa trimita la site-ul personal sau la blog sau in orice alt loc de unde cei care va studiaza profilul pot afla cceva despre voi.
7. Toate conturile intr-un singur loc
Este o regula pe care o puteti pune in practica usor. Aduceti „toate prezentele voastre” din social media intr-un singur loc, astfel incat un hiring manager sa foloseasca acel loc ca pe un hub, ce-i ofera posibilitate sa pornesca dintr-un singur punct catre toate informatiile care-l intereseaza.
Daca aveti deja cont pe Undelucram.ro si v-ati postat CV-ul, nu este nimic mai simplu decat sa aveti incorporate in continut toate link-urile, care sa trimita pe oricine este interesat de voi la informatia care-l intereseaza pentru a vedea daca va potriviti cu job-ul postat.
8. Pune la un loc toate materialele folosite pentru gasirea unui job
Cind ai reunit toate conturile in care esti activ pe social media ai realizat un hub care duce la imaginea ta referitor la ceea ce esti si spre ce te indrepti. Toata „zestrea” ta trebuie sa se regaseasca acum in CV-ul postat pe Undelucram.ro, in mentionarea domeniului in care lucrezi din cover letter, in adresa ta de email cu ajutorul careia poti fii gasit foarte usor. Aceasta este o forma de a spune: „am realizari si vi le arat tuturor.”
9. Nu folositi social media pentru comunicari profesionale
Este poate cea mai importanta regula din ABC-ul folosirii social media. Este foarte normal sa va promovati profilul pe social media (prin diverse materiale) atunci cand cautati un job. Dar aceste materiale nu pot fi afisate cu referire la companiile la care ati aplicat sau ca urmare a interviurilor la care ati fost invitat.
10. Actualizati, Actualizati, Actualizati!
Nu este nevoie sa va spun ca natura umana este in sine cam lenesa. Astfel ca, dupa obtinerea unui job, conturile noastre intra intr-o degradare continua si, atunci cand vrem sa ne schimbam cariera sau avem o oportunitate, constatam ca trebuie sa refacem, sa adaugam, sa stergem etc.
Din aceste motive: Nu uitati sa actualizati conturile in permanenta.
Articol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Găsește-ți job
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro