Distribuie
Rolul managerului coach în dezvoltarea unei culturi organizaționale sănătoase
Coaching-ul eficient înseamnă atingerea obiectivelor. Coaching-ul ajută angajatul să-și stabilească obiective realiste și să identifice comportamente specifice sau pași pentru îndeplinirea acestora. În calitate de manager, ar fi recomandat să contribuiți la stabilirea liniilor directoare și a măsurilor pentru succes și să responsabilizați angajatul pentru acestea.
Pe lângă obținerea rezultatelor, pentru a maximiza performanța, ar trebui să continuați să construiți relația, să oferiți așteptări clare, oferind în același timp sprijin și încurajare. Dacă un angajat nu îndeplinește așteptările, disciplina și coaching-ul pot merge „mână în mână” dacă sunt făcute într-un mod pozitiv.
Coaching-ul oferă rezultate, iar organizațiile sunt din ce în ce mai interesate să ofere managerilor lor acces la programe de coaching. Coaching-ul aduce multe beneficii directe:
- Construirea unei culturi de coaching este o investiție care dă roade pentru organizații. Nu este bine doar pentru angajații care lucrează acolo, dar îi ajută și pe viitorii lor înlocuitori să învețe cum să fie mai buni coachi!
- Investind în programe de formare a coachilor și dezvoltând culturi puternice de coaching în cadrul companiilor, veți avea mai mulți oameni pregătiți atunci când apar oportunități – ceea ce înseamnă un moral mai ridicat, precum și niveluri crescute de productivitate în fiecare departament.
Coaching-ul profesional a avut un impact dovedit în ultimii 20 de ani și acum este văzut ca o ofertă „must have” în cadrul organizațiilor. Multe organizații înțeleg beneficiile culturii de coaching și doresc să construiască ei înșiși o strategie a culturii coaching-ului.
În culturile de coaching, liderii și managerii sunt formați oficial în abilitățile de coaching și exersează aceste abilități pentru a dezvolta potențialul subordonaților lor direcți, care apoi lucrează pentru a-și maximiza performanța și a aduce contribuții semnificative echipelor și grupurilor de lucru.
O cultură de coaching oferă angajaților de la toate nivelurile oportunitatea de a crește profesional, de a contribui cu valoare organizației și de a-și atinge obiectivele cu coaching-ul ca stil fundamental de conducere, învățare și lucru. Într-o cultură de coaching, abilitățile de coaching sunt predate managerilor, de preferință în stadiul incipient al carierei lor manageriale, cu toate acestea, niciodată nu este prea târziu pentru a învăța. Formarea de coach acreditată ar trebui să fie oferită tuturor managerilor în cadrul planurilor de carieră și în cadrul strategiei organizaționale.
Deși mulți manageri sunt atrași în mod natural de coaching, învățarea cum să fii un coach instruit este standardul pentru succes. Fără antrenament și utilizarea atentă a abilităților de coaching, rezultatele vor fi greșite sau ratate și, prin urmare, inconsecvente.
Conducerea inconsecventă duce la o lipsă de încredere și siguranță în echipă. Un membru al echipei care nu are încredere în liderul său, de obicei, are și un anumit grad de lipsă de respect față de el.
Cei mai buni manageri știu cum să îmbine coachingul cu alte stiluri de conducere pentru a obține rezultate. Într-o cultură de coaching, coaching-ul este considerat stilul fundamental de conducere și este întotdeauna metoda preferată de comunicare, motivare și productivitate. Cu toate acestea, managerii trebuie să decidă când este adecvată sau nu o conversație pur de coaching.
Conversațiile de coaching se potrivesc bine în următoarele scenarii:
- Urmărirea procesului de învățare pentru a se asigura că învățările se transferă în comportament și obiceiuri.
- Managementul și îmbunătățirea performanței.
- Planificarea carierei.
- Pentru a atinge excelența.
- Proiectarea unei strategii, stabilirea obiectivelor, crearea acțiunilor, eliminarea barierelor, rezolvarea problemelor.
Ce aptitudini are nevoie un manager pentru a fi coach?
Un manager trebuie să aibă abilitățile și mediul potrivit pentru a oferi coaching ca stil de conducere.
Următoarele elemente sunt esențiale pentru succes:
- Încredere;
- Claritate;
- Pozitivism;
- Viziune;
- Orientare către rezultate;
- Responsabilitate.
Cercetările arată că programele de coaching îi ajută pe angajați să-și îmbunătățească performanța, să depășească provocările, să atingă obiectivele aspiraționale și să-și dezvolte încrederea în sine. Coaching-ul duce, de asemenea, la o productivitate mai mare și un serviciu îmbunătățit pentru clienți.
Când toți managerii au pregătire certificată de coach, putem fi siguri că suntem mai aproape de a avea rezultate, de a dezvolta echipe sudate, de a dezvolta o cultură organizațională puternică.
Resurse: Corry Robertson, StrategicHRInc.
Citește toate articolele despre
Organizational excellence Comportamentul uman Human behavior Employer branding HR Metrics HR CoachContributor Undelucram.ro
Corina Neagu
Mai multe articoleDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Organizational excellence
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro