Distribuie
Top 5 cele mai căutate competențe digitale în 2019 de către angajatori
Digitalizarea puternică influențează și piața muncii din România. Dacă acum câțiva ani principalele competențe digitale trecute în CV erau operare PC și cunoașterea pachetului Microsoft Office, în prezent angajatorii caută alte tipuri de competențe digitale.
Totuși, studiile arată că peste 37% dintre angajații din Uniunea Europeană nu dețin nici competențe digitale de bază. De asemenea, mulți candidați nu știu care sunt principalele competențe digitale pe care trebuie să le aibă și nici cum și le pot dezvolta.
În acest articol vei afla mai multe despre:
- Ce sunt competențele digitale
- Care sunt cele mai căutate competențe digitale
- Cum poți să îți dezvolți competențele digitale
Ce sunt competențele digitale
De cele mai multe ori, competențele digitale se rezumă doar la utilizarea unui sistem de operare (Linux, Microsoft) sau la cunoașterea suitei de aplicații Microsoft Office. În ultimii ani însă, definiția competențelor digitale s-a dezvoltat. Astfel, prin acest tip de competențe se înțelege utilizarea unei întregi game de tehnologii ale informației și comunicațiilor.
Odată cu digitalizarea apar și noi cerințe pe piața muncii, atât în străinătate, cât și în România. De aceea, angajatorii aleg să vadă din ce în ce mai mulți candidați care au competențe digitale dezvoltate.
Care sunt cele mai căutate competențe digitale
Pe lângă competențele digitale de bază precum cunoașterea suitei Microsoft Office și utilizarea calculatorului, angajatorii își doresc să găsească angajați care prezintă competențe digitale mai dezvoltate. În continuare îți vom prezenta cele mai căutate competențe digitale de către angajatori.
1. Utilizarea rețelelor de socializare
În ultimii ani, rețelele de socializare sunt utilizare atât pentru promovarea companiilor, cât și pentru recrutare de noi angajați. De aceea, această competență digitală este căutată de tot mai mulți angajatori.
În prezent, peste 3.5 miliarde de persoane au cont pe cel puțin o rețea de socializare. Cunoașterea și utilizarea platformelor de social media te poate ajuta să îți găsești un job mai ușor.
2. Utilizarea instrumentelor de analytics
Analiza datelor este o problemă cu care se confruntă majoritatea companiilor. Aceste instrumente de analytics te pot ajuta să monitorizezi și să raportezi cantități mari de date. De asemenea, instrumentele de analiză a datelor te vor ajuta să fii mai productiv.
Instrumentele de analytics pot fi utilizate inclusiv în domeniul HR pentru a înțelege și a îmbunătăți procesul de recrutare și onboarding al angajaților.
3. Utilizarea mobilului
Indiferent de jobul pe care ți-l dorești, utilizarea smartphone-ului este o abilitate pe care trebuie să o deții.
Dacă îți dorești să lucrezi în domenii precum marketing sau publicitate, trebuie să adopți o mentalitate „mobile first”, prin care să înțelegi că principalul dispozitiv pe care utilizatorii îl folosesc este mobilul.
4. Utilizarea platformelor de web development
Atunci când nu știi un limbaj de programare specific (Java, Python), platformele de web development îți vin în ajutor. Tot mai mulți angajatori caută candidații care să fie interesați de web development și să știe să utilizeze cel puțin aplicații de bază precum Wordpress.
5. Utilizarea serviciilor de cloud
Cloud-ul este viitorul stocării de informație. De aceea, trebuie să înțelegi cum funcționează cele mai de bază servicii de cloud precum Google Drive.
Cu siguranță vei trimite și vei stoca date pe cloud și de aceea este important să ai cel puțin cunoștințe de bază atunci când vine vorba despre astfel de servicii.
Cum îți poți dezvolta competențele digitale
Nu trebuie să te sperie faptul că nu ai competențe digitale. În medie doar 20% dintre angajații români dețin aceste competențe. Totuși, pentru a rămâne competitiv pe piața muncii, iată cum îți poți dezvolta aceste skill-uri.
O modalitate eficientă, dar costisitoare, este înscrierea la cursuri specializate pe un program sau pe o competență anume. De exemplu, poți urma cursuri de programare într-un anumit limbaj sau cursuri de specializare în social media.
Poți participa la conferințe sau workshop-uri unde să acumulezi cunoștințe într-o perioadă scurtă de timp. Beneficiul workshop-urilor este că ai posibilitatea de a pune în practică ceea ce ai învățat.
Dacă nu îți dorești să investești în cursuri și conferințe, poți încerca tutorialele online care sunt disponibile pe YouTube sau LinkedIn Learning. Un dezavantaj al acestor tutoriale este că uneori pot fi axate pe un singur program sau chiar pe o singură funcționalitate a unui program.
O altă modalitate este participarea la cursuri de formare profesională. O veste bună - majoritatea cursurilor de acest tip sunt plătite de către angajatori.
Concluzie
Deoarece piața muncii este într-o continuă schimbare și digitalizare trebuie să pui mai mult accent pe dezvoltarea competențelor digitale. Dezvoltă-ți cunoștințele despre diferitele platforme și utilizarea instrumentelor. Îți vor facilita munca și te vor ajuta să fii mai productiv.
Citește toate articolele despre
Misiune Planificare carieră Creare profil candidat Despre meserii Găsește-ți job Motivație și vocațieDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Misiune
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro