Distribuie
Topul abilitatilor pe care le cauta angajatorii
Competitia existenta pe piata muncii i-a facut de multe ori pe angajatori sa treaca peste unul dintre criteriile care de obicei stateau in fruntea listei de cerinte pentru cei care aplica pentru un job: experienta.
Anul 2017 a aratat, cred specialistii in recrutare, ca indiferent de rolul si specificul industriei in care veti activa, ierarhia abilitatilor pe care la cauta angajatorii s-a modificat.
Astfel, pe primul loc al acestor abilitati sta in acest moment comunicarea verbala
Chiar daca pozitia si rolul avute la un anumit loc de munca nu implica dialog continuu, fiecare dintre noi trebuie sa poata comunica cu usurinta cel putin cu colegii. In acelasi timp, trebuie sa va exprimati clar si cu convingere nu numai parerile, dar si ideile pe care le aveti fata de un anumit proiect sau fata de rezolvarea unei probleme.
Abilitatea de a comunica cu usurinta, indiferent de nivelul la care activati, a devenit o cerinta prioritara a angajatorilor. Daca puteti vorbi cu lejeritate in fata unui grup, sunteti deja cu un pas inaintea multor candidati.
Pe locul doi in lista angajatorilor se afla lucrul in echipa
Considerata mult timp o cerinta de top, abilitatea de a colabora, de a va integra si de a va potrivi cu specificul echipei ramane un criteriu de baza folosit de angajatori in selectia candidatilor.
In ierarhia pe care v-o propunem pe locul al treilea se afla intelegerea industriei in care veti lucra
Este o abilitate pe care din pacate nu o poseda foarte multi candidati. Angajatorii doresc ca cei care se prezinta la interviu sa cunoasca industria in care vor sa lucreze, dar mai ales modul in care se desfasoara activitatea specifica pentru care au aplicat.
Pe locul al patrulea in aceasta lista se afla o combinatie de analiza si sinteza a informatiilor
Nu este suficient sa puneti cap la cap cifrele oferite de statistici. In zilele noastre informatia detinuta trebuie sa devina un instrument care sa va ajute la luarea de decizii si rezolvarea de probleme. Candidatii care au abilitatea de a decide ce este important si ce nu sunt cu un pas inaintea celorlalti.
Locul cinci apartine initiativei si automotivarii
Puteti sa fiti activi in a propune solutii? Aveti motivarea necesara pentru a formula, atat pentru voi cat si pentru afacere, noi cai de dezvoltare si noi oportunitati? Aceste abilitati sunt cautate de angajatori in CV-urile depuse.
Pe pozitia a sasea gasim determinarea
Angajatorii vor de asemenea sa vada cat de determinati sunteti sa rezolvati problemele de serviciu, dar si modul in care puteti demonstra ca sunteti permanent in cautarea de solutii noi.
Surpinzator fata de locul ocupat de comunicarea verbala, pe pozitia a saptea gasim comunicarea scrisa
S-a pornit in cercetarile efectuate de specialisti de la ideea ca nu toti angajatii folosesc comunicarea scrisa zi de zi. Chiar daca nu va puteti exprima clar si cu usurinta in scris, aceasta abilitate se poate dezvolta in timp.
Planificarea si organizarea se afla pe locul opt
Angajatorul vrea sa vada la voi abilitatea de a sesiza nevoile aparute la locul de munca si, in functie de acestea, cum va planificati prioritatile.
Adaptarea se afla pe locul noua
Companiile sunt interesate daca va puteti adapta noului job. Tineti minte ca niciun angajator nu este atat de maleabil incat sa faca schimbari in desfasurarea activitatii doar pentru faptul ca voi nu va adaptati corespunzator.
Pozitia a zecea apartine managementului timpului
Este foarte important modul in care va administrati timpul pentru a creste eficienta si productivitatea propriei activitati. Fara a exagera, poate cel mai important lucru este sa ajungeti la timp la serviciu.
Citește toate articolele despre
Planificare carieră Creare profil candidat Despre meserii Găsește-ți job Motivație și vocație Oportunități joburiArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Planificare carieră
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro