Tremend Software Consulting: Angajatorul de Top care în 2022 și-a dublat numărul de colegi, susținând activ impactul digitalizării asupra societății

13.02.2023
7 min
5.00
Tremend Software Consulting: Angajatorul de Top care în 2022 și-a dublat numărul de colegi, susținând activ impactul digitalizării asupra societății

Distribuie

Seria noastră de interviuri continuă cu expertul în HR al unei companii care s-a clasat în 2022 în Topul celor mai îndrăgiți Angajatori din România Undelucram.ro.

Anca Becherescu este People Operations Manager la Tremend, o companie ce, anul trecut, a atins performanța de a-și dubla numărul de angajați.

Anca s-a alăturat Tremend în urmă cu 8 ani, pe când echipa număra doar 32 de colegi. A crescut odată cu organizația, trecând de la roluri de recrutare, la team engagement și retention. Acum compania a depășit 1000 de angajați, iar Anca ocupă rolul de People Operations Manager. Contribuie zilnic, așa cum chiar ea povestește, la clădirea unei culturi organizaționale bazate pe integritate, dezvoltare, colaborare, încredere și prietenie și la consolidarea proceselor interne prin elaborarea și implementarea de strategii agile de HR.

Iată soluțiile Ancăi la cele mai importante provocări pe care piața forței de muncă din România le pune zi de zi responsabililor de HR din companii.

 

1. În opinia dvs. care este factorul principal care îl determină pe un candidat să aleagă un angajator în 2023?

Începutul anului a adus instabilitate pe piața muncii și a repoziționat criteriile care îi determină pe candidați să își aleagă un angajator. Dacă acum câteva luni răspunsul candidaților/angajaților din domeniul software era în principal dat de proiectele la care lucrează/oportunitățile de dezvoltare, de către echilibrul între viața profesională și cea personală și posibilitatea de a lucra remote, în 2023, pe lângă acești factori, capătă o mai mare importanță siguranța locului de muncă și un pachet de compensații și beneficii competitiv.

 

2. Ce trenduri ați observat la final de 2022? Ne îndreptăm spre o piață a angajatorilor sau mai degrabă spre una a angajaților?

La final de 2022, pot spune că au fost câteva trend-uri importante pe piața muncii:

- Flexibilitatea timpului și lucrul de acasă au devenit mai populare ca oricând;

- Companiile au continuat să își extindă modalitățile creative de a găsi talente, fără a se limita la orașele unde aveau sedii;

- Prioritizarea wellbeing-ului pentru angajați și încercarea companiilor de a crește retenția prin pachete de comp&ben competitive, într-un an în care două fenomene au avut loc - great resignation și mai apoi, quiet quitting.

Toate acestea ne arată că piața muncii este în continuare una a angajaților, în care nevoile acestora setează trendurile pentru angajatorii de top.

 

3. Prin recenziile de la angajați, Undelucram aduce transparență în piață. Cum întâmpinați dvs. această inițiativă?

Ne bucurăm de toate aceste inițiative/proiecte/platforme care reușesc să aducă transparență în piață, ceea ce ne ajută atât pe noi, ca angajatori, cât și pe candidați și angajați. Poate că uneori feedback-ul nu este ușor de citit, dar de câțiva ani oamenii au o platformă care le inspiră încredere să spună lucruri pe care uneori nu le zic în exit interviews sau în discuțiile 1:1. 

Luăm în serios fiecare feedback lăsat de candidați/colegi, cu responsabilitatea fiecărei decizii luate la nivel de companie și încercăm ca tot ceea ce facem să fie atât în beneficiul business-ului, cât și al angajatului.

 

4. Din ce în ce mai mulți candidați aleg beneficii ce țin de wellbeing. Care au fost inițiativele companiei dvs. în 2022 pentru dezvoltarea personală a angajaților?

În ultimii ani de pandemie wellbeing-ul colegilor noștri a fost în primul plan și am încercat să venim în întâmpinarea nevoilor acestora prin diferite inițiative și proiecte:

- Mai multe zile de concediu: în anul 2022 am mărit numărul de zile de CO de start la 25, colegii noștri putând să primească câte o zi extra pentru fiecare an în Tremend, cu plafon la maximum 30 de zile;

- Lucrul remote, cu un program flexibil;

- Abonament pentru terapie și coaching, cu un număr nelimitat de ședințe; 

- Workshop-uri de wellbeing, livrate de specialiști, pe teme ce țin de gestionarea stresului, burnout, anxietate, crearea de obiceiuri sănătoase, mindfulness etc.;

- Discount pentru abonament la sală;

- Crearea de comunități pe diferite pasiuni, care să aducă oamenii împreună: CSR, drumeții, gătit, art & craft.

 

5. Considerați că salariul a rămas factorul principal al alegerii unui job? Care este strategia dvs. privind creșterea salariilor în 2023?

Salariul este un criteriu esențial, totuși nu este singurul factor în alegerea unui job. Cultura și valorile organizației, posibilitatea de a lucra la distanță, oportunitățile de creștere și feedback-ul constant, toate acestea contribuie la luarea unei decizii finale. Ca strategie pentru 2023, am luat în calcul alinierea pachetului de compensații și beneficii la obiectivele de business și condițiile din piața muncii.

 

6. Generațiile tinere pun accent pe diversitatea în echipă. Cum este abordat în companie subiectul mix de generații și naționalități?

Prin proiectele variate și inițiativele noastre de dezvoltare, avem o echipă diversă, compusă din colegi de diferite vârste și naționalități. Sprijinim tinerii prin programe de internship, precum și pe cei care doresc să învețe noi abilități prin programe de reconversie profesională, cum ar fi cursurile gratuite de QA sau BA. După angajare, toți colegii din Tremend au acces la un program de coaching, care îi ajută să-și atingă obiectivele și să se dezvolte în cadrul companiei.

În ceea ce privește diversitatea națională, în echipele noastre de proiect colaborăm deja cu colegi din mai multe țări și am început să ne extindem și prin dezvoltarea de echipe locale din Europa Centrală și de Est.

 

7. Ce acțiuni de Employer Branding ați făcut în 2022 și ce planuri aveți pentru 2023?

Anul 2022 a stat sub egida Cutting EDGE technologies delivered as intended. În același timp, am devenit centrul global Publicis Sapient și hub-ul lor de dezvoltare în regiunea estică și centrală a Europei. Dublându-ne numărul de colegi și ajungând la peste 1000 de experți în inginerie software, cu competențe profesionale avansate, anul trecut a fost un an al marilor proiecte pentru Tremend.

Uniți de dorința de a genera un impact pozitiv prin tehnologie, dar și de o mentalitate comună axată pe 5 valori fundamentale: integritate, dezvoltare continuă, colaborare, încredere și prietenie, am găzduit cel mai mare program de Internship IT din România, având astfel un impact profund asupra modelării carierei lor, și am organizat prima competiție de strategie de produs din Europa de Est – hackathonul Pixel, care a dus la formarea unei comunități de peste 60 de profesioniști atent selectați, cu experiență dovedită în domenii precum Business Analysis, User Experience, User Interface, Product Management sau Product Strategy.

Totodată, una dintre acțiunile cele mai populare de Employer Branding în 2022 a fost producerea unei serii de testimoniale video din partea colegilor care și-au aniversat vechimea în companie și promovarea lor pe social media, care au avut drept scop promovarea culturii și a valorilor companiei. 

Investiția în oameni s-a dovedit a fi cea mai valoroasă acțiune, drept pentru care la sfârșitul anului trecut am organizat și primul eveniment din seria By The Way Junior, o succesiune de workshop-uri de Public Speaking adresat elevilor de liceu de la Liceul Alexandru Ioan Cuza, ajutându-i să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare, să-și gestioneze emoțiile, să-și organizeze gândurile și să le transmită într-un mod eficient, contribuind astfel la creșterea și formarea tinerei generații.

2023 a început cu primul nostru eveniment din seria Impact Films - o serie de evenimente la nivel mondial prin care celebrăm impactul digitalului în viața noastră de zi cu zi. Documentarul Never Done (Nominalizat la Cannes), ilustrează o poveste reală a unei mame singure care a reușit, cu ajutorul tehnologiei, să depășească o situație de criză în timpul pandemiei, dezvăluind astfel puterea pozitivă a digitalului în viața oamenilor. În cadrul aceluiași eveniment, am prezentat cum un „simplu" document Google, inițiat de un grup din care a făcut parte și colega noastră, Alexandra Crăciunoiu, a ajutat mii de refugiați ucraineni. 

Tot anul acesta am lansat un program de Public Speaking dedicat colegilor noștri, menit să-i ajute să-și dezvolte abilitățile de comunicare și prezentare, oferindu-le instrumente și tehnici pentru a se conecta cu publicul, a capta atenția și a transmite cu claritate mesajul lor.

Impactul devine astfel o filosofie care ne guvernează în 2023 și care ne face să fim mândri de ceea ce facem!

 

8. Cum ați abordat subiectul remote/hibrid/office în 2022 și cum credeți că s-a reflectat politica dvs. în imaginea companiei în piață?

În 2022 am continuat să lucrăm de acasă, însă sediile au rămas deschise pentru colegii care și-au dorit să vină la birou. Această politică a reflectat feedback-ul colegilor, dar și rezultatele foarte bune de pe proiecte.

Astfel, am reușit să colaborăm cu profesioniști excepționali din orașe în care nu avem sediu, la care nu am fi putut să ajungem și apoi să-i integrăm în echipe, dacă am fi menținut o politică strictă legată de lucrul la birou.

Prin oferirea opțiunii de a lucra remote, am atras candidați talentați din domeniul software, ținând cont că această flexibilitate este un factor esențial pentru ei atunci când aleg un angajator. Acest lucru ne-a permis totodată să păstrăm oamenii valoroși în echipă.

 

9. Cum resimt angajații dvs. coerența companiei cu valorile și misiunile comunicate la angajare? Rămâne relevantă nevoia unei culturi organizaționale coerente în 2023?

Credem cu tărie că atunci când colegii se regăsesc în valorile și misiunea companiei, le creează un sentiment de apartenență și îi motivează să performeze la cel mai înalt nivel. De aceea, stabilim așteptări clare încă de la început, încă din faza de interviu, aceasta fiind și fundația pe care putem construi o relație de încredere. Ne asigurăm în mod constant că respectăm promisiunile făcute colegilor noștri, pentru a-i menține motivați și implicați în misiunea noastră comună.

Nevoia unei culturi organizaționale coerente va rămâne mereu relevantă fiindcă nimeni nu își dorește un job și atât. Tuturor ne pasă de ceea ce facem, drept urmare căutăm o comunitate care să ni se potrivească și în cadrul căreia să putem să ne dezvoltăm personal și profesional. Cu toții dorim să fim aliniați cu valorile companiei, să simțim că aparținem și că nevoile noastre sunt ascultate și întâmpinate.

 

10. Care a fost cea mai grea decizie pe care ați luat-o la nivelul departamentului de Resurse Umane în 2022?

2022 a fost un an de integrare în grupul Publicis Sapient și un an în care ne-am dublat numărul colegilor. O astfel de performanță a venit însă și cu o serie de provocări și, implicit, decizii care ne-au scos din zona de confort. Cred că cea mai grea decizie pe care am luat-o a fost cea de la finalul anului, când nu reușeam să găsim un spațiu suficient de mare pentru petrecerea de Crăciun. :)


 

Ești pasionat de tehnologie?

Avem o sugestie pentru tine: Aplică la Tremend Software Consulting! Accesează pagina de angajator de pe Undelucram.ro și explorează recenziile și beneficiile companiei care este cu adevărat preocupată de bunăstarea angajaților!


 

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro