„Un bun specialist HR trebuie să fie Superman, Wonder Woman şi un pic de Iron Man la un loc”

17.08.2016
3 min
„Un bun specialist HR trebuie să fie Superman, Wonder Woman şi un pic de Iron Man la un loc”

Distribuie

Oana Botolan Datki, Managing Partner Consulteam South East Europe, este speaker la  conferinţa de resurse umane HR Summit, care are loc în perioadă 12-13 octombrie, la Iaşi. Graţie experienţei vaste în domeniul consultanţei şi al trainingului, dar şi a activitătii realizate în cadrul organizaţiilor internaţionale, Oana a acordat pentru HR Summit un interviu, în care a vorbit despre strategiile, responsabilitătile şi provocările pe care le presupune domeniul resurselor umane.

 

 

1. După terminarea facultăţii, cu specializarea în Drept Comercial, v-aţi angajat într-un cabinet de avocatură, iar apoi în calitate de consultant de beneficii pentru angajaţi. Ce v-a determinat să vă îndreptaţi către domeniul Resurselor Umane?

 

Lucrez de la 18 ani, şi am fost profesoară, am lucrat în corporaţii, în companii mici, dar  şi singură, că freelancer. Când activăm în domeniul asigurărilor, discuţiile purtate cu majoritatea clienţilor erau despre cum să motiveze şi să retina angajaţii, iar eu nu le putem oferi ceva complex. Apoi mi s-a oferit posibilitatea de a lucra în compensare&beneficii şi de a putea construi un business de la zero, acoperind toate ariile de HR. Mă bucur şi acum că am avut curaj, s-a dovedit a fi cea mai frumoasă alegere.

 

2.Cum a luat naştere Consulteam România şi care sunt punctele forţe ale companiei?

 

Iniţial a fost un business concentrat pe partea de Comp&Ben – studii salariale şi evaluare de posturi. Apoi am adus licenţe noi, pentru zonă de training, instrumente de evaluare pentru recrutare şi pentru dezvoltare. În acelaşi timp, ne-a preocupat calitatea oamenilor din echipă, tocmai de aceea am pus bazele unui atelier în care să putem ajută clienţii, cu idei inovatoare, bazate atât pe experienţă practică, cât şi pe cele mai bune practici din lume. Ştiu că sună pompos şi nu am cum să evit limbajul de lemn, dar chiar asta facem – avem metodologii internaţionale şi nu ne lăsăm până când fiecare plan de consultanţă, training sau recrutare este creat special şi cât mai util pentru fiecare proiect în parte.

 

3.  La nivel actual, în România, care consideraţi că este structură eficienţei unei companii?

 

O întrebare dificilă, care parcă cere o reţetă a succesului, general valabilă. Evident că nu există o singură reţetă însă sunt câteva reguli care devin general aplicabile şi care ţin, evident, de oameni. Oricât de rigidă ar fi o companie (că reguli şi proceduri), flexibilitatea este cuvântul rege acum. Flexibilitate în modul în care tratam oamenii, customizarea procedurilor astfel încât să fie aplicabile şi respectate, iar lista poate continuă.

 

Ar mai fi consecvenţă. Colaborăm cu multe companii care au politici şi valori frumoase, oameni extraordinari, dar nu au „firul rosu” care să le lege pe toate într-un mod unitar; drept consecinţă, mesajele şi realitatea din acele companii nu pot fi consecvenţe.

 

4. Cât la sută din productivitatea companiei consideraţi că se datorează performanţelor individuale ale angajaţilor în anul 2016?

 

Mai avem puţin până să robotizam vizibil mare parte din muncă manuală şi să vedem schimbarea drastică a forţei de muncă. Acum cred cu tărie că într-o companie de servicii productivitatea companiei se datorează doar performanţelor individuale. În companiile de producţie sau în care echipamentele impun  mare parte din productivitate, se poate îmbunătăţi mult performanţă indivizilor, însă această nu va putea suplini o linie imbatranita.

 

5.”Difficult Times? SuperHeRoes are Here”, sloganul conferinţei HR Summit Iaşi. Consideraţi că performerii au devenit noii super-eroi ai unei companii?

 

Performerii au fost tot timpul super eroi. Cred că oamenii de resurse umane buni sunt super eroii la care ne referim în slogan. Iar în zilele noastre, pentru a fi un bun specialist în resurse umane, chiar trebuie să fii Superman, Wonder Woman şi un pic de Iron Mân la un loc. Dacă reuşeşti să fii câte un pic din ei, atunci mai lipseşte doar să antrenamentul de Jedi şi norocul de a găsi un Yoda de la care să poţi învaţă subtilităţile. E simplu de fapt, doar să îţi asumi că despre asta este vorba şi să te apuci de antrenament.

La această ediţie HR Summit, abia aştept să cunosc oameni de calitate şi sunt sigură că voi avea multe de învăţat de la publicul ieşean. Aşteptările sunt foarte ridicate – îmi doresc participare şi curiozitate, cât şi deschidere în a poveşti despre realităţile şi situaţiile proprii.

 

Răspunsuri-fulger: 

SuperPower în HR: Curiozitate şi deschidere;

Worst case scenario în HR: Aroganţa şi auto-suficientă;

Great Responsabilities în HR: Totul este „treaba ta”;

Fav. Motto în HR: Moving minds;

Best advice în HR: Să nu uiţi că trebuie să fii un vânzător excelent. 

 

Tematica celei de-a XI-a ediţii HR Summit este „Difficult times? SuperHeRoes are Here!”. Susţinătorii super eroilor din această toamnă sunt: Signal Iduna, Romanian Software, Selftrust Academy, Benefit Online, Hart Consulting, Max Relax, Wolf Theiss, Jobus.ro, Nexus Media. Detalii despre speakeri şi înscriere găsiţi pe www.iasi.hrsummit.ro.

Citește toate articolele despre

Interviuri Undelucram

Articol scris de:

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro