Distribuie
Urc sau rămân pe loc?
Îți ofer astăzi 9 obiceiuri care au rezultate atunci când dorești să îți construiești o carieră:
1. Cunoaște-ți valoarea
Criza economică provocate de pandemie pune o presiune foarte mare atât pe companii, cât și pe angajați. Este esential să știi cum să te faci indispensabil la locul de muncă, iar dacă îți dorești să avansezi în carieră, mai bine să nu aștepți să dea peste tine norocul. Identifică-ți atuurile, ce anume te diferențiază de ceilalți și să te faci remarcat.
Actualul context, precum și perioada care va urma, te va favoriza dacă știi să îți valorifici potențialul și să preiei controlul asupra carierei tale, perseverând în căutarea de noi oportunități.
2. Focusează-te pe soluții
Ce ai auzit deseori vorbindu-se despre abilitățile căutate de manageri este adevărat în acest caz: orientarea către a găsi soluții (și nu către analiza problemelor apărute) era dorită chiar și în vremurile dinainte de pandemie, însă acum ea este într-adevăr esențială.
3. Pune întrebări
„Dar dacă eu am o experiență profesională de câțiva ani și totuși adresez întrebări, nu va fi interpretat acest lucru ca lipsă de pregătire?”
Înțeleg această îngrijorare, însă privește lucrurile astfel: întrebările sunt instrumente foarte benefice în comunicare și dezvoltare. Să adresezi întrebări și să ai disponibilitate de a căuta informații noi arată că ai deschidere către învățare. Iar prin acceptarea vulnerabilității care vine la pachet cu această creștere profesională, vei reuși totodată să îți îmbunătățești și relațiile interpersonale.
4. Cere feedback
Nu-i așa că atunci când auzi despre feedback, îți este mai ușor să dai decât să primești?
Te înțeleg!
Este firesc să ne fie mai ușor să spunem ceea ce credem despre cineva decât să cerem păreri cu privire la noi. Tendința noastră este să judecăm persoana și nu rezultatul unei acțiuni sau al unei activități - tocmai de aceea, îți propun ca atunci când ceri feedback să formulezi întrebarea astfel încât să ceri păreri cu privire la calitatea muncii tale, și nu la persoana ta. Astfel, feedbackul va fi un instrument valoros de validare, dar și de îmbunătățire a unor abilități.
P.S. Aplică același principiu și atunci când dai feedback. :)
5. Recunoaște când greșești
Nimeni nu este imun la greșeli. La urma urmei, suntem oameni! După cum spune și proverbul: “Numai cine nu muncește, nu greșește!”,
Dar, nu poți învăța dintr-o greșeală, dacă nu recunoști că ai făcut-o. Așadar, dacă te afli într-o astfel de situație, respiră adânc și recunoaște că ai greșit. Informează-i pe cei care trebuie să știe, cere-ți scuze și spune-le că lucrezi la o soluție.
A spune „îmi pare rău” necesită curaj, însă pe termen lung, oamenii își vor aminti mai mult integritatea ta decât greșeala inițială.
6. Adaptează-te la schimbări
Știu că schimbările care pot interveni în viața ta înseamnă preocupări și griji suplimentare. Pe de altă parte, schimbarea este singura constantă din viața noastră, și depinde doar de noi să reușim să ne adaptăm.
Cum poți să faci asta?
Păstrează-ți un mindset pozitiv, schimbă perspectiva din care privești fiecare situație și gândește-te la modul în care îți poți folosi cel mai bine abilitățile și competențele, adaptându-te la schimbare.
7. Solicită ajutor
Suntem adesea reticenți să cerem ajutor, deoarece fie vrem să dăm dovadă de independență sau de cunoștințe, fie ne temem că vom părea incompetenți dacă admitem că avem nevoie de ajutor.
De cele mai multe ori este o falsă presupune că ceilalți nu vor dori să ne ajute. În plus, dacă toate încercările tale de a rezolva o problemă au eșuat, nu este deloc productiv și eficient să insiști să găsești singur soluția.
8. Fii interesat să înveți
Chiar și în vremurile dinainte de pandemie, provocările care vin odată cu dezvoltările constante din domeniul tehnologiei ne determină să învățăm lucruri noi. În contextul actual, mai mult ca oricând, îți recomand să fii interesat să dobândești abilități noi, să participi în proiecte noi sau ca voluntar în cadrul unor evenimente sau acțiuni, din cadrul organizației în care ești sau din afara ei. Astfel, te vei poziționa cu un avantaj cert, în cazul în care apare o oportunitate profesională nouă.
9. Construiește relații cu ceilalți
Sau altfel spus...nu uita de networking, deoarece vizibilitatea dă naștere oportunităților. Dacă tu nu vorbești despre tine și planurile tale, cum ar putea ceilalți să știe despre tine?
Și, ce-ai spune dacă ți-aș mărturisi că fără să creezi relații, toate celelalte nu îți sunt de mare ajutor ca să ajungi să ai cariera dorită, într-un timp scurt? Cuvintele lui Peter Drucker sunt cel mai potrivit îndemn de a trece la acțiune: „Cel mai bun mod pentru a-ți prezice viitorul este să-l creezi!”
Citește toate articolele despre
Planificare carierăContributor Undelucram.ro
Simona Bortiș
Mai multe articoleDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Planificare carieră
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro