Client Description:
Adecco Romania recruteaza pentru clientul sau, o companie de top in distributia de combustibili gazosi prin conducte, un Director Economic, pentru Bucuresti.
Responsibilities:
Studii: Diplomă de licență în finanțe, contabilitate, economie; calificări profesionale (ex. ACCA, CECCAR) reprezintă un avantaj major.
Experiență: Minim 10 ani de experiență pe aceeași poziție. Reprezintă un avantaj experiența similară în domeniul energetic și utilizare ERP Navision.
Cunoștințe:
Cunoștințe solide în contabilitate, fiscalitate, bugetare și reglementările specifice industriei.
Cunoștințe avansate de limba engleză
Experiență în relaționarea cu autorități de reglementare și instituții financiare.
Abilități:
Abilități excelente de organizare și management al echipei.
Capacitate analitică avansată și competențe de comunicare excelentă.
Abilitatea de a lua decizii strategice bazate pe analize financiare detaliate.
Condiții de muncă:
Activitatea se desfășoară în principal la birou, cu posibile deplasări în punctele de lucru și întâlniri cu autoritățile de reglementare, instituțiile financiare, acționari.
Candidate Profile:
Responsabilități principale
Contabilitate
Organizeaza, indruma, conduce, controleaza si raspunde de desfasurarea in mod eficient a activitatii financiar-contabile in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare:
Organizează, îndrumă și conduce activitatea echipei financiar-contabile.
Se asigură că toate operațiunile contabile sunt efectuate corect și în conformitate cu standardele contabile aplicabile.
- Asigură întocmirea corectă și depunerea la timp a declarațiilor fiscale și raportărilor financiare către ANAF/MFP
- Monitorizează modificările legislative relevante și asigură conformitatea cu noile reglementări fiscale.
- Se asigură că modificările legislative sunt implementate corect în sistemul ERP utilizat de societate.
- Coordoneaza activitatea de audit statutar și inventarieră anuală
- Organizeaza controlul asupra operatiilor patromoniale
- Asigura intocmirea raportarilor catre BNR si INSSE
- avizeaza lucrari pe probleme de contabilitate a stocurilor, de urmarire, evidenta, decontari, cheltuieli-venituri, bilant, analize de sistem,
- Recrutează personal pentru departamentul financiar-contabil, asigurând calitatea și competențele necesare echipei.
- Coordonează activitățile departamentului de Resurse Umane.
- Reprezintă societatea în cadrul controalelor din partea institutiilor statului.
Sectorul reglementat – specific activității societății
Asigură întocmirea tuturor raportărilor economice în relația cu ANRE (evidențe contabile reglementate, fundamentare tarif distribuție, plan de investiții, etc.)
- Intocmeste puncte de vedere catre ANRE în procesul de consultare publica de schimbare a legislatiei specifice
- Asigură actualizarea anuală a datelor economice utilizate în procesele companiei pentru stabilirea tarifelor, inclusiv studii tehnico-economice și tarife pentru activități conexe.
- Se coordonează în realizarea raportarilor cu celalalte departamente din structura societatii.
- Menține relația cu ANRE în legătură cu aspectele economice și financiare, asigurând conformitatea și comunicarea eficientă
Bugetare si financiar
- Întocmește in coordonare cu departamentele din structura societatii BVC-ului si urmareste atingerea obiectivelor si indicatorilor stabiliti prin acesta;
- Efectuează raportari trimestriale privind realizarea BVC si evolutia altor indicatori economici adresate directorului general si actionarilor
- Efectuează analiza financiar-contabilă pe baza situațiilor financiare, pe care o prezinta directorului general si respectiv adunarii generale a actionarilor;
- Asigură intocmirea cash-flowului periodic (anual/lunar) și urmarărea execuției acestuia;
- Asigură raportarea săptămânală a datoriilor societății, în vederea aprobării de către conducerea societății
- Asigură aprobarea plătilor catre bugetul de stat/local/parteneri diverși/salariați (are drept de aprobare a plăților pentru conturile bancare ale societății)
- Asigură întocmirea documentației necesare pentru accesarea finanțărilor externe, cum ar fi leasing-uri, credite bancare sau împrumuturi de la grup.
- Se asigură de emiterea și transmiterea scrisorilor de garanție bancară pentru contractele de concesiune deținute de societate
- Menține și gestionează relația cu acționariatul companiei și cu instituțiile bancare
- Organizează și coordonează controlul financiar preventiv, stabilind operațiunile și documentele care se supun acestui control, precum și persoanele responsabile de exercitarea acestuia.
Investiții
- Supervizează și gestionează activitățile de implementare a proiectelor de investiții din punct de vedere economic: contracte de finanțare, adrese către autoritățile locale/parteneri, puncte de vedere pe legislația de implementare, garanțiile proiectelor, comunicări cu executantul, finanțare proiecte.
- Contribuie la elaborarea planurilor de investiții și la întocmirea bugetelor asociate.
- Se asigură că investițiile sunt realizate conform planurilor, bugetelor și termenelor stabilite. Prezintă în CTE deviațiile, cât și realizările pe proiecte.
- Întocmește documentația economică pentru procedurile de achiziție lucrări inițiate de societate.
- Întocmeste documentația economică pentru participarea societății la licitațiile publice.
- Face parte din comisia de evaluare a ofertelor pentru achiziția de lucrări și servicii și asigură verificarea documentelor obligatorii.
Administrativ Avizează referatele de necesitate privind achizitiile efectuate de societate,în conformitate cu BVC.
- Participă la negocierea contractelor de achiziție pentru societate
- Împreuna cu serviciul administrativ optimizează achizițiile societății