Director Economic - Adecco Romania
Aplică extern

Director Economic

Publicat 07.09.2024 | Expiră 04.01.2025

Descriere job

Client Description:

Adecco Romania recruteaza pentru clientul sau, o companie de top in distributia de combustibili gazosi prin conducte, un Director Economic, pentru Bucuresti.


Responsibilities:

Studii: Diplomă de licență în finanțe, contabilitate, economie; calificări profesionale (ex. ACCA, CECCAR) reprezintă un avantaj major.


Experiență: Minim 10 ani de experiență pe aceeași poziție. Reprezintă un avantaj experiența similară în domeniul energetic și utilizare ERP Navision.


Cunoștințe:

Cunoștințe solide în contabilitate, fiscalitate, bugetare și reglementările specifice industriei.

Cunoștințe avansate de limba engleză

Experiență în relaționarea cu autorități de reglementare și instituții financiare.


Abilități:


Abilități excelente de organizare și management al echipei.

Capacitate analitică avansată și competențe de comunicare excelentă.

Abilitatea de a lua decizii strategice bazate pe analize financiare detaliate.


Condiții de muncă:


Activitatea se desfășoară în principal la birou, cu posibile deplasări în punctele de lucru și întâlniri cu autoritățile de reglementare, instituțiile financiare, acționari.


Candidate Profile:

Responsabilități principale


Contabilitate


Organizeaza, indruma, conduce, controleaza si raspunde de desfasurarea in mod eficient a activitatii financiar-contabile in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare:

Organizează, îndrumă și conduce activitatea echipei financiar-contabile.


Se asigură că toate operațiunile contabile sunt efectuate corect și în conformitate cu standardele contabile aplicabile.


  1. Asigură întocmirea corectă și depunerea la timp a declarațiilor fiscale și raportărilor financiare către ANAF/MFP
  2. Monitorizează modificările legislative relevante și asigură conformitatea cu noile reglementări fiscale.
  3. Se asigură că modificările legislative sunt implementate corect în sistemul ERP utilizat de societate.
  4. Coordoneaza activitatea de audit statutar și inventarieră anuală
  5. Organizeaza controlul asupra operatiilor patromoniale
  6. Asigura intocmirea raportarilor catre BNR si INSSE
  7. avizeaza lucrari pe probleme de contabilitate a stocurilor, de urmarire, evidenta, decontari, cheltuieli-venituri, bilant, analize de sistem,
  8. Recrutează personal pentru departamentul financiar-contabil, asigurând calitatea și competențele necesare echipei.
  9. Coordonează activitățile departamentului de Resurse Umane.
  10. Reprezintă societatea în cadrul controalelor din partea institutiilor statului.


Sectorul reglementat – specific activității societății

Asigură întocmirea tuturor raportărilor economice în relația cu ANRE (evidențe contabile reglementate, fundamentare tarif distribuție, plan de investiții, etc.)


  1. Intocmeste puncte de vedere catre ANRE în procesul de consultare publica de schimbare a legislatiei specifice
  2. Asigură actualizarea anuală a datelor economice utilizate în procesele companiei pentru stabilirea tarifelor, inclusiv studii tehnico-economice și tarife pentru activități conexe.
  3. Se coordonează în realizarea raportarilor cu celalalte departamente din structura societatii.
  4. Menține relația cu ANRE în legătură cu aspectele economice și financiare, asigurând conformitatea și comunicarea eficientă


Bugetare si financiar


  1. Întocmește in coordonare cu departamentele din structura societatii BVC-ului si urmareste atingerea obiectivelor si indicatorilor stabiliti prin acesta;
  2. Efectuează raportari trimestriale privind realizarea BVC si evolutia altor indicatori economici adresate directorului general si actionarilor
  3. Efectuează analiza financiar-contabilă pe baza situațiilor financiare, pe care o prezinta directorului general si respectiv adunarii generale a actionarilor;
  4. Asigură intocmirea cash-flowului periodic (anual/lunar) și urmarărea execuției acestuia;
  5. Asigură raportarea săptămânală a datoriilor societății, în vederea aprobării de către conducerea societății
  6. Asigură aprobarea plătilor catre bugetul de stat/local/parteneri diverși/salariați (are drept de aprobare a plăților pentru conturile bancare ale societății)
  7. Asigură întocmirea documentației necesare pentru accesarea finanțărilor externe, cum ar fi leasing-uri, credite bancare sau împrumuturi de la grup.
  8. Se asigură de emiterea și transmiterea scrisorilor de garanție bancară pentru contractele de concesiune deținute de societate
  9. Menține și gestionează relația cu acționariatul companiei și cu instituțiile bancare
  10. Organizează și coordonează controlul financiar preventiv, stabilind operațiunile și documentele care se supun acestui control, precum și persoanele responsabile de exercitarea acestuia.


Investiții


  1. Supervizează și gestionează activitățile de implementare a proiectelor de investiții din punct de vedere economic: contracte de finanțare, adrese către autoritățile locale/parteneri, puncte de vedere pe legislația de implementare, garanțiile proiectelor, comunicări cu executantul, finanțare proiecte.
  2. Contribuie la elaborarea planurilor de investiții și la întocmirea bugetelor asociate.
  3. Se asigură că investițiile sunt realizate conform planurilor, bugetelor și termenelor stabilite. Prezintă în CTE deviațiile, cât și realizările pe proiecte.
  4. Întocmește documentația economică pentru procedurile de achiziție lucrări inițiate de societate.
  5. Întocmeste documentația economică pentru participarea societății la licitațiile publice.
  6. Face parte din comisia de evaluare a ofertelor pentru achiziția de lucrări și servicii și asigură verificarea documentelor obligatorii.

Administrativ Avizează referatele de necesitate privind achizitiile efectuate de societate,în conformitate cu BVC.


  1. Participă la negocierea contractelor de achiziție pentru societate
  2. Împreuna cu serviciul administrativ optimizează achizițiile societății



Adecco Romania

Adecco Romania

247 anunțuri active

3.91

177 evaluări

Oportunități de avansare

Pachet salarial

Timp la birou vs. timp liber

Management

Proceduri și valori

Criterii job

Tip job Full-time
Orașe Buc., Ilfov