București, 23 mai 2024: 2B Intelligent Soft (Bento, Intellectually Curious, BVB: BENTO), companie antreprenorială românească, specializată în dezvoltarea și implementarea de soluții software și furnizarea de servicii de infrastructură IT și Cloud, raportează venituri din exploatare de 25,6 milioane de lei în primul trimestru din 2024, o creștere cu 201% comparativ cu T1 2023 și un profit net de 6,8 milioane de lei, o apreciere cu 714% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
„Începutul de an continuă să fie unul bun la nivelul activității noastre operaționale atât la nivel de venituri, cât și de profit. Performanța financiară din primele trei luni ale anului este în linie cu așteptările noastre, luând în considerare contractele semnificative pe care le-am semnat în a doua jumătate a anului trecut și care au generat o mare parte din venituri în primul trimestru din 2024. Prin urmare, în momentul de față menținem bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul acesta, care prevede venituri din exploatare de 78 de milioane de lei, EBITDA de 21,2 milioane de lei și un profit net de 15,3 milioane de lei, deoarece preferăm să rămânem conservatori în estimări. Această abordare ne permite să gestionăm eficient resursele și să ne concentrăm pe oportunitățile de creștere pe termen lung”, a declarat Radu Scarlat, Președinte al Consiliului de Administrație Bento.
Divizia „Dezvoltare Software” (DEV) a contribuit cu 39% la veniturile din exploatare aferente primului trimestru din 2024, în timp ce divizia „IT, Infrastructură și Cloud” (IT) a contribuit cu 61%. Din totalul veniturilor din exploatare, 95% au fost generate de cifra de afaceri, iar 5% de investițiile în propriile produse software, mai exact dezvoltarea platformei software modulare integrate – Platforma Bento.
„Unul dintre atuurile noastre principale în dezvoltarea sustenabilă a companiei este reprezentat de investițiile continue în dezvoltarea propriilor produse software. Prin aceste investiții, menținem o relație strânsă cu clienții existenți, dar și extindem în mod constant portofoliul cu noi clienți și proiecte. Prin urmare, rezultatele obținute în acest prim trimestru reflectă eforturile noastre susținute de a livra servicii și soluții inovatoare și de a ne adapta rapid la cerințele pieței. Totodată, demonstrează capacitatea noastră de a valorifica oportunitățile și de a ne consolida poziția pe piața de IT&C locală. Vom continua să implementăm această strategie deoarece ne oferă avantajul de a anticipa și răspunde prompt nevoilor clienților noștri, asigurându-ne că produsele și serviciile noastre sunt mereu la cele mai înalte standarde de calitate”, a declarat Vlad Bodea, cofondator Bento și membru al Consiliului de Administrație.
Evoluția pozitivă a Bento a continuat după încheierea primul trimestru al anului, compania anunțând în lunile aprilie și mai semnarea a două contracte semnificative cu o valoare totală de aproximativ 12,7 milioane de lei cu doi clienți activi în sectorul energetic. Unul dintre cele două contracte prevede implementarea, configurarea și personalizarea unor module noi din cadrul Platformei Bento. Conducerea Bento vizează ca în 2024 și în anii ce urmează să promoveze propria platformă în rândul clienților existenți și potențiali, deoarece prin intermediul acesteia poate valorifica mult mai bine cererea tot mai accentuată pentru soluții informatice complexe din partea organizațiilor, nevoia de personalizare a acestora la cerințele specifice ale companiilor și instituțiilor publice, precum și interesul crescut pentru soluții de digitalizare în cloud.
Bento este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București din data de 16 martie 2022, fiind una dintre puținele companii de tehnologie din România care dezvoltă produse software proprii. În prezent, Bento are o capitalizare de piață de aproximativ 171 milioane de lei.