Descoperă Catalogul TOP 100 CEI MAI BUNI ANGAJATORI pentru care să lucrezi în 2025!

Cei mai buni angajatori caută cei mai buni candidați.

Connections Consult

Connections Consult

3.23

112 evaluări

Angajator transparent

PRIORITĂȚI 2025 pentru ROMANIA DIGITALĂ Unde suntem și ce avem de facut în MEDIUL PRIVAT

27.01.2025

Digitalizarea reprezintă o direcție esențială pentru viitorul României, însă implementarea acestui proces complex aduce cu sine atât provocări, cât și oportunități nu doar pentru stat, ci si pentru companiile private. Acestea au nevoie să își ajusteze rapid strategiile, pentru a rămâne competitive într-un peisaj global din ce în ce mai digitalizat.    

 La inceput de an, în seria CEO Talks, Bogdan Florea, fondator și Co-CEO al Connections,  vine cu o serie de recomandări pentru companii, astfel încât acestea să se raporteze la digitalizare eficient și cu impact pozitiv în business.  

ANALIZA și PRIORITIZARE – cuvinte-cheie pentru a obține impact  

Bogdan Florea recomandă companiilor românești să abordeze digitalizarea nu doar ca pe o oportunitate, ci ca pe o necesitate strategică. În fața unui mediu economic tot mai competitiv, implementarea tehnologiilor inovatoare este esențială pentru a rămâne relevante și eficiente. Iar pentru a obține cele mai rapide și vizibile rezultate, companiile trebuie să prioritizeze, în prima etapa, domenii cheie capabile să transforme procesele interne, relațiile cu clienții și performanțele financiare. Iată trei direcții fundamentale:  

1.Automatizarea proceselor interne  

Digitalizarea nu mai este o opțiune, ci o necesitate. Bogdan consideră esențiale investițiile în automatizarea fluxurilor interne, în roboți software și aplicații de management al proceselor care sunt esențiale pentru a rămâne competitiv pe piața globală.   

2. Interacțiunea digitală cu instituțiile statului  

Timpul înseamnă bani, companiile trebuie să fie pregatite pentru a-și îmbunătăți interacțiunile digitale cu instituțiile guvernamentale. Legătura cu ANAF și băncile poate și trebuie să fie mai rapidă și mai eficientă, iar adoptarea unor soluții digitale pentru schimbul de date va reduce birocrația și va ajuta companiile la a castiga mai mult timp pentru business.  

3. Investițiile în marketing digital  

Marketingul digital este un alt domeniu cu relevanță crescută pentru succesul pe termen lung al companiilor. Investițiile în marketing digital nu doar că ajută la creșterea vizibilității, dar și la construirea unui brand cu prezență solidă pe piața globală.  

Un mediu privat adaptabil și curajos. Dar implementarea e o provocare.  

Mediul privat din România a demonstrat un merit semnificativ în adoptarea tehnologiilor digitale, ceea ce este strâns legat de caracterul și deschiderea față de inovație ale anumitor segmente, care ne încadrează în categoria „early adopters”. Suntem deschiși și curiosi să adoptăm noi tehnologii, inclusiv interesați de utilitatea și aplicabilitatea lor în afaceri. Această curiozitate nu este superficială, ci una autentică, legată de explorarea potențialului tehnologic, în ciuda riscurilor și constrângerilor ce pot apărea.   

Totuși, acolo unde mediul privat ar trebui să investească mai mult este în continuarea acestui proces de digitalizare, mai ales în ceea privește implementarea și adoptarea la scară largă a tehnologiilor.  

Provocările sunt evidente, dar și oportunitățile sunt uriașe. Într-o țară în care inovația este la îndemână, de ce oare încă nu am valorificat pe deplin potențialul digital? Cât de mult mai putem risca să rămânem pe margine, în loc să îmbrățișăm transformarea care ne-ar putea pune pe harta celor mai avansați jucători din Europa?   

 Întrebările sunt multe și răspunsurile trebuie să vină acum – pentru că viitorul digital al României nu poate aștepta, concluzionează Bogdan Florea, fondatorul Connections. 

Acest articol este disponibil și pe blogul Connections Consult – accesează-l aici 👉  https://bit.ly/3PP0319