EPAM Romania EPAM Romania
EPAM Romania

EPAM Romania

4.19

93 evaluări

Adaugă evaluare

48 Iancu de Hunedoara Blvd., Crystal Tower Building, 9th Floor, Bucharest, Romania

Mihai Cîşlariu, Head of Data: În mai puţin de 2 ani, EPAM Systems a devenit una dintre primele alegeri ale specialiştilor din sectorul IT românesc

17.01.2024

Mihai Cîşlariu, Head of Data la EPAM România

 

În ultimii ani, spaţiul digital a devenit tot mai puternic şi a generat o tendinţă spre digitalizare şi transformare digitală, lucru ce a favorizat apariţia a numeroase locuri de muncă în sectorul IT, de la roluri de software development la software arhitecture. Cum se diferenţiază EPAM şi de ce a devenit una dintre primele alegeri ale specialiştilor tech din România, aflaţi chiar de la Mihai Cîşlariu, Head of Data la EPAM România.

 

1. Cum arată istoricul EPAM Systems în România de când aţi intrat pe piata? Care sunt principalele concluzii despre piaţa locală?

EPAM a intrat pe piaţa din România, la începutul anului 2020, urmând ca în mai puţin de 2 ani să depăşească 500 de angajaţi pe piaţa locală. România este o ţară cu foarte mulţi experti în domenii variate şi aici nu mă refer doar la industria IT. În ceea ce priveşte piaţa de dezvoltare software, cred că avem unii dintre cei mai buni programatori din Europa şi demonstrăm asta zi de zi clientilor cu care lucrăm.

2. Cum aţi reuşit să atrageţi peste 500 de angajaţi deja ţinând cont că aţi intrat în piaţă exact la începutul pandemiei?

Odată cu apariţia pandemiei, spaţiul digital a devenit tot mai puternic şi astfel toate companiile s-au orientat înspre digitalizare, iar de aici a izbucnit un „boom” al online-ului. Tot ce se întampla înainte fizic în magazine, în instituţii de consultanţă, inclusiv în clinici medicale a migrat tot mai mult în online. În orice criză globală este foarte important să avem un mediu de informare, iar aici intervine zona de date, unul din pilonii esenţiali în dezvoltarea, scalarea şi digitalizarea oricărei afaceri.

Pe lângă argumentele enumerate mai sus, care au generat apariţia unei cereri semnificative în domeniul IT din toată lumea, cea mai benefică modalitate de a atrage colegi noi este prin intermediul angajaţilor noştri, cărora le oferim un mediu de lucru plăcut, pe care îi apreciem şi îi încurajăm să îşi continue munca, iar acest lucru îi determină să ne recomande prietenilor lor. Consider că este mai important să arătăm înainte de toate calitatea noastră de angajator, iar ulterior rezultatele nu vor întârzia să apară.  

3.Cum arată procesul de recrutare astăzi? Ce trebuie să facă un specialist local pentru a ajunge să lucreze la EPAM?

Procesul nostru recrutare este destul de simplu. Totul se desfăşoară remote, de la interviul cu HR-ul, până la interviul tehnic. Un candidat va avea o scurtă discuţie cu un coleg din echipa de recrutare pentru a stabili un interviu tehnic, ce durează aproximativ 45 de minute. După acest interviu, candidatul va primi o ofertă corespunzătoare atât nivelului său tehnic cât şi aliniat la piaţă. Întregul proces se desfăşoară în medie în 3 zile.

4. Le permiteţi angajaţilor să lucreze exclusiv de la distanţă? Funcţionează acest model pentru voi în relaţia cu angajaţii din România?

În EPAM, lucrăm 100% remote de oriunde din România, încă de la înfiinţarea comaniei. Sunt de părere că în perioada pandemiei lumea a descoperit că anumite job-uri nu necesită o deplasare zilnică la birou şi că angajaţii pot lucra de oriunde. În EPAM oferim angajaţilor noştri posibilitatea de a lucra cum preferă ei: full remote, hibrid sau de la birou. Avem trei birouri în România, unul la Bucureşti, unul în Iaşi şi unul în Cluj-Napoca, dar lăsăm la alegerea fiecăruia, să lucreze de unde se simte mai confortabil.

5. Cum reuşeşte EPAM să vină cu soluţii de top în piaţa de data software engineering? Cât de important este pentru clienţi să aibă acces la date cât mai exacte?

În EPAM avem o cultură prin care îi ajutăm în mod constant pe angajaţii noştri să crească, să se dezvolte şi să înveţe lucruri noi. Asta contribuie o dată la dezvoltarea lor profesională, fiind bazată pe ceea ce îşi doresc ei să înveţe şi în acelaşi timp suntem mereu cu un pas înainte şi putem oferi soluţiile necesare în aproape orice situaţie existentă. În practica de data nu ne ferim să oferim ajutor colegilor care îşi doresc să treacă de la o tehnologie la alta. Spre exemplu, avem colegi care au făcut tranziţia de la SQL şi baze de date MySQL către BigData.

Pentru clienţii noştri, cât şi pentru orice alte afaceri din ziua de astăzi, datele sunt cruciale. Dacă acum 5-6 ani aveam companii care luau decizii bazate pe date o dată la 3-4 zile, astăzi avem algoritmi de Data Science care ajută în procesul de decizionare de mai multe ori pe zi, sau în cazul anumitor evenimente speciale, indicatorii pot fi urmăriţi în timp real. Este foarte important pentru clienţii noştri şi este totodata una dintre zonele în care oferim constant consultanţă, să înţeleagă ce date au în aplicaţiile pe care le folosesc şi să le arătăm adevărata valoare a acestora.

(...)

Sursa: https://www.zf.ro/info/p-mihai-cislariu-head-of-data-in-mai-putin-de-2-ani-epam-systems-a-21297052