Spune-ne ce presupune rolul tău în cadrul companiei.
Irina Barbu: Rolul meu este de IT Lead pentru domeniul Touchpoint & Channels, iar orientarea în cadrul domeniului este către proiecte globale.
Touchpoint & Channels este un domeniu care grupează echipe lucrând la componente globale reutilizabile, precum și echipe care dezvoltă aplicații specifice unei zone de business din ING. Iar aceste aplicații folosesc componentele menționate anterior.
e de o parte, îmi aduc contribuția la punerea în practică a strategiei ING în cadrul Hubs România, prin asigurarea livrării proiectelor IT care se desfășoară în cadrul domeniului de care răspund, iar, pe de altă parte, sunt direct implicată în definirea și implementarea strategiei ING Hubs România. Aceasta acoperă nu doar zona de IT, ci și aspecte legate de bugetare, recrutare, dezvoltarea capabilităților tehnice ale angajaților, monitorizarea performanței, gestionarea riscului, managementul stakeholderilor etc.
Care sunt principalele integrări și ce automatizări aduce platforma Touchpoint în proiectele ING Hubs?
Irina Barbu: Existența platformei Touchpoint aduce numeroase beneficii, cum ar fi reutilizabilitatea componentelor tehnice, scalabilitatea și un timp mai redus de punere în producție a aplicațiilor.
Un exemplu de astfel de componentă, reprezentând și o automatizare importantă pentru procesul de dezvoltare software este pipeline-ul folosit pentru instalarea aplicațiilor în platforma containerizată a ING. Acesta a pornit ca un proiect destinat migrării aplicațiilor către Azure DevOps și a devenit un mod standard de construire și instalare a aplicațiilor Java în cadrul ING. În prezent este folosit pentru instalarea în cloudul public.
Ce ne poți spune despre felul în care gestionați securitatea datelor și despre modul în care cerințele GDPR sunt luate în considerare?
Irina Barbu: Atunci când construim aplicații, folosim cele mai avansate tehnologii de securitate a datelor, firewalls, algoritmi de criptare, autentificare multi-factor etc. Practic acoperim toate aspectele legate de hardware, software și sisteme de stocare, astfel încât să prevenim accesul neautorizat, furtul sau coruperea datelor.
De asemenea, la nivelul grupului ING este definit un proces standard care are drept scop protejarea datelor personale în conformitate cu prevederile GDPR. Acest proces definește o serie de măsuri tehnice și organizatorice care trebuie luate în procesul de dezvoltare software și a căror implementare este verificată în mod regulat de departamentul responsabil de managementul riscului. În paralel, angajații noștri fac periodic traininguri pentru a fi la curent cu toate prevederile GDPR.
Ce tooluri și infrastructură folosiți pentru platforma Touchpoint?
Irina Barbu: Întotdeauna am susținut utilizarea celor mai noi tehnologii în cadrul Touchpoint. Acest lucru ne permite să dezvoltăm aplicații versatile, scalabile, cu un nivel de calitate ridicat, să beneficiem de automatizări și să putem inova.
Principalele tehnologii sunt Azure DevOps, Java, Spring, Kafka, Avro, iar în ceea ce privește infrastructura, lucrăm cu containere Docker gestionate cu Open Shift (Kubernetes ) și infrastructura Cloud privată a ING. Aceste tehnologii le oferă colegilor noștri un context de lucru atractiv, întrucât își pot menține cunoștințele tehnice la zi în raport cu evoluția din domeniul IT.