ING Hubs Romania ING Hubs Romania
ING Hubs Romania

ING Hubs Romania

4.17

248 evaluări

Marian Ion, CEO ING Tech România: “Orice criză sau provocare din istorie s-a dovedit a fi și un accelerator al inovației”

20.05.2021

15/02/2021

Evoluția companiei într-un cuvânt

Dacă ar fi să sumarizez anul 2020 într-un singur cuvânt pentru ING Tech, dar și în general, cred că acesta ar fi „Repoziționare” sau „Adaptare”.

În 2020 am fost nevoiți să ne schimbăm planurile din cauza circumstanțelor externe. Prin urmare, am avut în vedere în primul rând siguranța angajaților noștri și am adaptat rapid toate procedurile interne astfel încât să acomodăm lucrul la distanță pentru toată compania, cât mai eficient. În al doilea rând, ne-am ascultat constant colegii, pentru a le înțelege mai bine nevoile și am încercat să le oferim suport constant și, pe alocuri, sperăm că am reușit să îi surprindem și chiar să le depășim așteptările.

Odată cu declanșarea pandemiei la nivel global, am accelerat planurile de afaceri pentru a susține dezvoltarea proiectelor din grup. Am reușit să depășim toți indicatorii pe care îi prevedeam la începutul anului 2020 printr-un efort de grup al colegilor mei, cărora le mulțumesc încă o dată pe această cale.

ING Tech a reușit să dezvolte componente software critice pentru arii din ING: sisteme core banking, componente pentru accelerarea consumului de date și analiza acestora, dezvoltări importante și strategice pentru zona canalelor digitale ale grupului. În plus, am început colaborări și proiecte noi, de exemplu crearea unei soluții globale pentru clienții mici și mijlocii.

Pe plan intern, pot să spun că am crescut nivelul de maturitate al organizației, ne-am preocupat în special de dezvoltarea competențelor colegilor noștri, lucru pe care vom pune accentul și în 2021, prin programe locale și globale.

Domeniul IT a fost nevoit să mărească ritmul de lucru pentru că nevoia de digitalizare a proceselor este evidentă în toate sectoarele economiei și ale societății. Asta contribuie la o presiune suplimentară pe piața forței de muncă, dar și la o creștere a responsabilității profesioniștilor din domeniu. A devenit evident că IT-ul joacă un rol important în asigurarea funcționării societății în ansamblul ei, dar în același timp și că are responsabilitatea să ofere soluții robuste, sigure, eficiente și prietenoase cu utilizatorii.

Referitor la abordarea în interiorul ING, nevoia digitalizarii proceselor de la un capăt la altul a fost întotdeauna o prioritate, dar în prezent, este cu atât mai mult nevoie de un efort susținut în această direcție și mai ales de o abordare diferită. ING Tech România are echipe întregi implicate în acest efort strategic al grupului și contribuie semnificativ la proiecte de transformare cu impact global.

Cele mai importante lecții

Pentru mine importanța menținerii flexibilității în gândire, dublată de o analiză constantă a situației economiei și a societății a fost cea mai importantă lecție din ultima perioadă.

În ING Tech am învațat în perioada asta să luăm decizii mai rapid, să acordăm mai multă încredere și libertate de acțiune specialiștilor, să ascultăm și să ne consultăm în cadru cât mai larg și cât mai des pentru a lua deciziile cele mai bune atât pentru colegii noștri, cât și pentru companie. Am înțeles mai mult nevoia de a comunica frecvent și cât mai deschis despre companie și despre stadiul proiectelor, dar și despre indicatorii de performanță, pentru a crește transparența și a adresa ușor orice neclarități.

Prestația autorităților

Întreaga lume a fost luată prin surprindere de evoluția pandemiei și autoritățile au fost nevoite să găsească soluții cu date și informații incomplete. Privind în urmă, poate că lucrurile puteau fi gestionate mai bine, dar este important să luam în considerare și complexitatea situației.

Am urmărit cu atenție evoluția situației atât local, cât și global, și am urmat indicațiile autorităților și chiar am mers mai departe de indicațiile existente, în multe dintre cazuri. Avantajul de a face parte dintr-un grup internațional cum este ING este acela de a avea vizibilitate asupra evoluțiilor și măsurilor luate în alte colțuri ale lumii și de a beneficia de cele mai bune practici identificate de colegii din alte țări.

Strategia de business pentru 2021

Principalele direcții pentru 2021 sunt: (1) dezvoltarea de noi proiecte pentru grup; (2) eficientizarea, digitalizarea și îmbunătățirea continuă a proceselor existente; (3) investiția constantă în dezvoltarea colegilor noștri.

Provocări în 2021

Orice criză sau provocare din istorie s-a dovedit a fi și un accelerator al inovației și cred că multe idei noi și cu potențial mare de transformare al industriei din care fac parte se vor face simțite din ce în ce mai mult, pe măsura ce tehnologiile se vor maturiza și vor fi adoptate la scară largă, spre exemplu: roboții software și inteligența artificială.

Pe termen mai scurt, companiile vor pune accent pe digitalizarea proceselor și pe promovarea canalelor digitale ușor de folosit pentru a ajunge la clienți. O altă provocare a acestui an va fi abordarea pe care companiile vor miza când vor regândi modul de lucru. Multe se vor îndreapta în continuare spre un mod flexibil de lucru și la distanță, reușind astfel să atragă specialiști din zone sau țări mai puțin accesibile în trecut.

 

Sursa articolului este aici