Kaufland Romania Kaufland Romania
Kaufland Romania

Kaufland Romania

3.77

1557 evaluări

Angajator transparent

Noi măsuri împotriva utilizării plasticului

09.07.2018

Lupta împotriva plasticului ajunge tot mai sus pe agenda publică, iar compania noastră își asumă demararea unui plan de acțiune, dând startul unei ample strategii de 360 grade, implementată internațional, la nivelul întregului grup.

Astfel, compania noastră:

· va reduce consumul de plastic cu cel puțin 20% până în 2025;
· va asigura ambalaje 100% reciclabile pentru toate produsele marcă proprie până în 2025;
· va delista articole din plastic până la sfârșitul lui 2019, precum bețișoarele pentru urechi din plastic, paiele de plastic marcă proprie și vesela de unică folosință din plastic marcă proprie;


„În prezent, suntem într-un proces de reducere a ambalajelor din plastic. De exemplu, bananele marcă proprie K-Bio sunt legate cu o banderolă din carton, în locul pungilor din plastic. Doar prin această măsură, am eliminat aproximativ 32 de tone de ambalaje de plastic pe an. Asigurând reciclabilitatea totală a restului de ambalaje din plastic aferente mărcilor proprii, reușim să reintroducem materie primă în circuitul resurselor și să reducem astfel în mod semnificativ impactul asupra mediului”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

 
Articolele din plastic

Compania urmărește reducerea semnificativă a ambalajelor de plastic în toate magazinele din lume, iar acolo unde este posibil, evitarea acestora.


Printre articolele ce urmează a fi delistate din Kaufland până la sfârșitul lui 2019 intră, spre exemplu, bețișoarele pentru urechi din plasticpaiele de plastic marcă proprie și vesela de unică folosință din plastic marcă proprie. Aceste produse urmează să fie înlocuite în toate țările cu alternative ecologice.

Pe lângă evitarea deșeurilor de plastic, compania noastră s-a angajat încă din 2013 să renunțe la particulele solide de microplastic în cazul produselor cosmetice și de îngrijire corporală, precum și în cazul detergenților și al produselor de curățenie.

Strategie 360 de grade

Noi la Kaufland considerăm că sensibilizarea comunității este un pas important în reușita demersului de reducere a plasticului și ne propunem să informăm și mai mult clienții cu privire la alternative, cauze, reciclare și gestionarea deșeurilor, pentru a-i încuraja să adopte un comportament de consum responsabil față de mediul înconjurător.

Un început în acest sens este infrastructura de reciclare din magazinele noastre. Pe lângă punctele de colectare a bateriilor uzate sau a aparaturii electrice, recent, am dotat magazinele cu aparate automate de reciclare de tip self-service, pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru). Aparatele își răsplătesc clienții care reciclează ambalajele cu o sumă de bani, oferită sub formă de cupon de reducere ce poate fi folosit în magazin.

În ce privește relația cu furnizorii, fie că este vorba de branduri sau de mărci proprii, ne implicăm în grupe de lucru comune și sesiuni de schimb de experiență, astfel încât alături de partenerii noștri să identificăm noi modalități de a asigura o pondere mai mare a componentelor reciclabile în ambalaje și de a investi în dezvoltarea unor ambalaje alternative cu caracter inovator.