În era digitală, provocarea în wholesale este de a oferi clientului o experienţă cât mai personalizată, mai umană, de a-i lăsa impresia că interacţionează cu o persoană care intuieşte exact ce îşi doreşte, deci nu cu un simplu robot. Aceasta este provocarea şi pentru METRO.digital, nou înfiinţata companie de tech a grupului METRO AG.
Cu divizii în Germania şi România, compania lansată la începutul acestui an pe structura fostelor divizii tech METRO SYSTEMS Romania şi METRONOM, are rolul de a construi un ecosistem durabil, în care nevoile clientului sunt în centrul businessului. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, METRO.digital se bazează pe oamenii potriviţi - compania tocmai a anunţat că face angajări în toate cele trei birouri din România - Bucureşti, Cluj-Napoca şi Braşov.
Vorbeşte despre METRO.digital şi provocarea de a deveni motorul de accelerare unui business din industria wholesale - Managing Director al diviziei din România, Mihai Nadăş.
Întrebare: Ce este METRO.digital? Care este rolul şi obiectivul pe termen scurt şi lung al companiei?
Mihai Nadăş: METRO.digital este locul unde tehnologia întâlneşte wholesale. Ca organizaţie de tehnologie, METRO.digital dezvoltă soluţii digitale pentru business-ul METRO, liderul comerţului cu ridicata la scară mondială, cu sortimente alimentare si nealimentare, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor şi firmelor de catering (HoReCa), precum şi ai comercianţilor independenţi. În întreaga lume, METRO are aproximativ 16 milioane de clienţi care pot alege să facă cumpărături într-unul dintre magazinele de format mare, să comande online şi să ridice produsele din magazin sau să le fie livrate. Obiectivul METRO.digital este sa creeze soluţii digitale inteligente şi să construiască viitorul unei industrii de nişă.
La METRO.digital căutăm oameni care au noţiunea de asumare şi dorinţa de a clădi ceva măreţ. Să nu faci lucrurile doar pentru că se cere, ci să le faci pentru că îţi pasă. „Dacă cineva te întreabă ce faci, să nu spui că rolul tău este doar să cari moloz, ci că vei construi o catedrală”. Aşa şi în corporaţie, trebuie să vezi impactul asupra businessului, nu doar sarcinile tale zilnice.
Întrebare: Ce rol are în acest proces METRO.digital România (cum îşi împart munca cele două echipe de tech din Germania şi România)?
Mihai Nadăş: Pe scurt, METRO.digital construieşte tehnologia digitală care stă la baza business-ului de tip wholesale al METRO. Împreună cu colegii noştri din Germania ne asigurăm că tehnologia de ultimă generaţie permite modelului de business al METRO să dea tonul şi să fie o voce puternică în industria wholesale, inovând şi oferind o experienţă şi consistenţă clienţilor săi, indiferent de mediul în care interacţionează.
Întrebare: Ce presupune, în industria de retail, să pui tehnologia în mijlocul business-ului tău?
Mihai Nadăş: Pentru a aduce un pic de claritate în acest context, fac o paranteză. Industria retail este despre clienţii ca persoane fizice, în schimb industria de wholesale, sau de comerţ cu ridicata, stă la baza clienţilor din businessurile hoteliere şi a restaurantelor (HoReCa), precum şi ale comercianţilor independenţi.
METRO se bazează foarte mult pe crearea unei experienţe uşoare şi plăcute pentru clienţi, oferind posibilitatea acestor lideri să îşi dedice tot timpul managementului business-ului lor, şi să ne privească ca un partener de încredere.
METRO.digital are responsabilitatea sa conducă transformarea tehnologică a METRO şi să livreze soluţii cu impact major în atingerea succesului clienţilor noştri.
Întrebare: Ce fel de oameni căutaţi pentru birourile din România?
Mihai Nadăş: METRO.digital caută oameni pasionaţi de tehnologie şi business, cu firi antreprenoriale, care sa provoace „status quo-ul”. Acest mix de aptitudini se regăseşte în cadrul echipei curente şi ne dorim sa creştem în acelaşi spirit. În plus, punem accent pe modul în care soluţiile noastre fac diferenţa în business şi avem o atenţie specială către roluri din ariile de Software Engineering,Product Management, User Experience Design şi Machine Learning.
Întrebare: METRO se diferenţiază pe piaţă prin adoptarea conceptului Wholesale 360, care răspunde la problemele pe care clienţii le întâmpină prin soluţii concrete, şi se concentrează mai puţin pe vânzarea de produse. Ce reprezintă acest concept pentru METRO.digital?
Mihai Nadăş: Ne dorim să oferim o experienţă unică pentru clienţii METRO, indiferent de platforma de vânzare, sau dacă modul de interacţiune este online sau fizic în magazin.
De aceea, eforturile noastre sunt concentrate în asigurarea aceluiaşi sortiment bogat de articole pe platformele digitale, într-o formulă competitivă.
Întrebare: Cum influenţează criza provocată de pandemie activitatea METRO.digital?
Mihai Nadăş: Pandemia a reprezentat o provocare uriaşă pentru industria pe care o deservim, însă în egală măsură aceasta a accelerat adopţia de tehnologie digitală şi ne-a ajutat să ajungem la cote noi, într-un timp foarte scurt. Într-o perioada în care multe companii îşi conservă activitatea, METRO.digital este în creştere, căutând acele talente care vor ajuta echipele să poziţioneze într-o formulă diferenţiatoare activitatea comercială a clienţilor noştri.
Întrebare: Care sunt cele mai importante provocări care se află acum pe masa de lucru de la METRO.digital?
Mihai Nadăş: Această perioadă ne-a arătat cât de important este sa fim aproape de business-ul clienţilor noştri. De aceea, ne dorim să îmbunătăţim continuu portofoliul de soluţii digitale care sa susţină clientul METRO în achiziţia de sortimente de înaltă calitate la cele mai bune preţuri, la un click distanţă.
Întrebare: Cum vede Mihai Nadăş compania METRO.digital România în următorul an?
Mihai Nadăş: Asumarea unor noi responsabilităţi de business. Un exemplu potrivit este acela că METRO.digital a reuşit până în prezent să dezvolte în România software-ul cu cel mai mare impact în business, şi anume software-ul caselor de marcat. Aşadar, ne propunem ca produsele software dezvoltate în România să continue să inoveze întregul business METRO.
Totodată, METRO.digital va deveni o comunitate de specialişti IT şi ingineri IT, care sunt ancoraţi în noile tehnologii, precum machine learning, luând în considerare nivelul de 490 de teradată pe care angajaţii METRO.digital lucrează în fiecare zi.
Şi nu în ultimul rând, o comunitate de Product Management care inspiră la rândul său şi creează o bună practică în rândul companiilor IT.
Pentru mai multe informații despre METRO.digital și despre oportunitățile disponibile click aici.