Trecerea la programul de lucru full-time de acasă a adus cu ea o serie de provocări. Dintr-o dată, colegii noștri au fost nevoiți să găsească noi alternative la socializarea care avea loc la birou, pentru a evita deconectarea socială: virtual coffees, mai multe întâlniri (cu camerele video pornite), jocuri online, partajarea fotografiilor cu animalele noastre de companie au înlocuit „chat-urile din birou” și au dat oamenilor oportunitatea de a arunca o privire asupra vieții personale a celorlalți, estompând distanțele.
Managerii noștri au fost nevoiți să devină fluenți în remote-management: să ofere îndrumare și securitate, să ofere claritate despre viitor într-un moment în care „construiam bicicleta în timp ce pedalam”. Conectarea virtuală, oferirea de feedback printr-un nou mediu, evaluarea stării de spirit a echipei, crearea de „spații sigure” pentru a sprijini creativitatea și productivitatea - acestea sunt preocupările lor începând cu luna martie.
Primul lucru care se remarcă în lucrul de acasă sunt competențele digitale, dar cred că a existat și o îmbunătățire a competențelor de comunicare. Ascultarea activă a devenit esențială în ședințele de echipă, deoarece am pierdut elementul limbajului corporal, iar angajații trebuie să acorde mai multă atenție indicilor non-verbale.
Am observat o îmbunătățire a inovației și a abilităților de rezolvare a problemelor. În luna martie am pierdut brusc mai multe instrumente pe care le aveam la birou, astfel încât angajații noștri au găsit modalități creative pentru a-și îndeplini atribuțiile.
Și modul în care ne gestionăm timpul s-a schimbat. Cred că angajații acordă o atenție sporită timpului petrecut pe anumite sarcini și se concentrează instinctiv pe prioritizarea programului lor de lucru.
Citiți interviul complet pe Outsourcing Today, aici: https://outsourcing-today.ro/?p=2715