De curând, Olga Botușan – un specialist cu o experiență de peste 15 ani în domeniul resurselor umane – a făcut un pas extrem de important în carieră: din poziția de HR Director, va coordona strategia departamentelor de HR din țările din regiunea EMEA în care este prezent furnizorul IT Stefanini, va fi responsabilă de implementarea proiectelor de HR și va coordona întreg procesul de recrutare.
Olga Botușan a ocupat, în ultimii zece ani, poziții de management în mai multe companii multinaționale. A absolvit Facultatea de Psihologie din cadrul Universității București și a urmat un masterat în domeniul managementului resurselor umane, în aceeași instituție universitară. În acest an, s-a alăturat echipei Stefanini, pe poziția de HR Manager România/Moldova/Polonia și Recruitment Manager pentru regiunea EMEA. O companie braziliană cu peste 30 de ani de experiență în furnizarea de servicii IT la nivel mondial, Stefanini are o prezență directă în 39 de țări, prin 88 de birouri, și un portofoliu de peste 500 de clienți activi. În birourile din regiunea EMEA lucrează peste 2.300 de angajați.
OLGA BOTUȘAN: Această nouă funcție este, într-adevăr, o mare responsabilitate pentru mine, nu numai prin prisma numărului mare de angajați pe care Stefanini îi are în regiunea EMEA, ci mai ales pentru că aceștia activează pe piețe care au dinamici diferite între cerere și ofertă și, de asemenea, culturi diferite, moduri distincte de a se raporta la profesie și la carieră. Îmi doresc să aduc la un numitor comun toate aceste diferențe și să le integrez în cultura noastră Stefanini. De asemenea, împreună cu toți colegii mei din regiune, îmi doresc să atragem alături de noi cei mai capabili și talentați oameni de pe piață, cu deschiderea și atitudinea potrivite, astfel încât să se acomodeze rapid în echipa noastră.
Cum a început aventura dvs. în domeniul Resurselor Umane?
Mi-am dorit să lucrez în Resurse Umane încă din facultate, așa că am căutat la început să învăț cât mai multe despre acest domeniu și am citit tot ce am găsit la bibliotecă. În paralel, în compania în care lucram, am învățat despre procesele de HR și politice existente, ca să pot înțelege cum se intersectează ariile de HR. Apoi, când m-am simțit pregătită, am aplicat și am obținut prima poziție în Resurse Umane, ca recruiter.
Care sunt principalele calități pe care le căutați la un candidat?
Dincolo de cunoștințele tehnice de IT, specifice diferitelor posturi, și de limbile străine, punem foarte mare accent la angajare pe atitudinea deschisă a candidaților, pe flexibilitatea lor, pe abilitățile de comunicare și de lucru în echipă. Ne dorim lângă noi persoane dornice să învețe lucruri noi și care își asumă responsabilitatea proiectelor pe care le coordonează. Dacă limbile străine se pot învăța – de exemplu, la Sibiu derulăm o serie de cursuri gratuite de limba germană, pentru studenți și angajați -, iar cunoștințele de IT se capătă în timp – pentru că punem foarte mare accent pe training-uri -, atitudinea potrivită este mai greu de dobândit, astfel că este unul dintre primele elemente de care ținem cont la angajare.
Întreg articolul poate fi citit aici.