Teilor Teilor
Teilor

Teilor

4.07

141 evaluări

Angajator transparent

Un optimist rațional

05.03.2021

Cum a profitat Florin Enache, fondatorul Teilor, cel mai mare lanț de bijuterii de lux, de închiderea magazinelor pe timpul pandemiei pentru a-și reorganiza complet business-ul.  

Pentru fostul înotător de performanță Florin Enache, închiderea bazinului olimpic din Pitești în ultimele luni a fost un moment dificil. „După o repriză bună de înot și saună, oricât de obosit aș fi fost din punct de vedere fizic, mintea devenea limpede, eu mă relaxam dintr-o dată și abia așteptam să mă apuc din nou de treabă.”

De aceea, pentru a se păstra în formă, fostul sportiv a înlocuit reprizele de înot cu alergatul pe bandă, în propria casă, iar aceasta i-a oferit o oportunitate neașteptată. „Când alerg, mă uit la televizor și astfel am avut ocazia să urmăresc multe documentare Frontline (un program de jurnalism de investigație foarte longeviv al canalului american PBS, demarat la începutul anilor 80 – n.red.). Am văzut, de exemplu, un documentar despre amploarea fenomenului AI (inteligență artificială – n. red.), dar și unul despre Charles Darwin și am remarcat o specie de șoarece care a ajuns în timp să fie capabil să-și adapteze culoarea și blana în funcție de mediul în care trăia. În zonele foarte călduroase era foarte deschisă și se confunda cu nisipul, dar era la fel de adaptată și în alte zone pentru a se camufla și pentru a scăpa de prădători. Supraviețuirea speciei a depins de capacitatea de a se adapta.”

Motivul relaxării lui Florin Enache este digitalizarea, un termen care sperie în prezent mulți dintre executivii și organizațiile din România. „Pentru noi, online-ul a fost cel care ne-a permis să recuperăm în aprilie 24%-25% din vânzările pe care le aveam în mod normal în magazine și vom recupera și în luna mai între 15% și 17%.” Numai că vânzările online reprezintă doar o componentă din impresionanta transformare digitală prin care urmează să treacă afacerea începută în anul 1998, cu un magazin pe strada Teilor, în Pitești.

 

Catalizatorul Covid-19

  

Începutul anului este, pentru mulți dintre noi, perioada rezoluțiilor. Lucru valabil atât la nivel personal, cât și la nivelul corporațiilor. Pentru Teilor, începutul acestui an a adus rezoluții importante în ceea ce privește schimbarea modului de funcționare a companiei care a ajuns la 500 de angajați. „Pe lângă cei din echipa veche, au venit oameni foarte buni în ultimele 6-12 luni. Dar este important să nu pierzi controlul pe termen lung pentru că uneori, când apar oameni noi în companie, aceștia nu înțeleg foarte clar care sunt legăturile între ceilalți colegi și între departamente. Sau, în alte cazuri, legăturile între colegi sunt haotice, cei noi veniți nu înțeleg cum relaționează cu alte departamente, și ajung să piardă minute, ore sau poate o zi până află cine poate rezolva o anumită problemă și un anumit proces.”

De aceea, managementul Teilor a decis, în ianuarie, să facă un audit al culturii organizaționale, pentru a vedea cât de bine știe fiecare dintre angajați ce are de făcut, cât de conștient este de obiectivele strategice ale companiei și cât de proactiv este în susținerea altor colegi și în susținerea obiectivelor. „Practic, am vrut să vedem cât de aliniată este toată lumea din companie. După acest audit, am identificat anumite probleme și am intrat într-un amplu proiect de transformare și reorganizare a proceselor și a structurii. (....)

 

Nota Undelucram.ro: Interviul a fost acordat pentru Forbes Romania. Continuarea articolului este disponibila aici.