Elena Pap, director regional Up Group
București, 27 ianuarie 2022
Marile platforme de recrutare online din România anunţă că majoritatea companiilor va menţine, în anul 2022, beneficiile extrasalariale pentru angajaţi, pentru a-şi asigura o cât mai bună motivare şi fidelizare a acestora, potrivit Up România.
Companiile tind chiar să-şi extindă opţiunile de la tichetele de masă, cadou, vacanţă şi cultură (beneficiile extrasalariale cele mai dorite de angajator şi angajaţi) la beneficii flexibile.
Up România, companie specializată în crearea de soluţii moderne de plată şi de optimizare a costurilor pentru companii, angajaţi şi comercianţi, oferă o varietate de beneficii extrasalariale, continuă accelerarea digitalizării, investind în noi tehnologii care îmbunătăţesc experienţa companiilor şi beneficiarilor de tichete electronice (carduri). Schimbările legislative recente anunţă, începând cu 01 Februarie 2022, obligativitatea acordării tichetelor de valoare (masă, cadou, vacanţă, cultură) exclusiv pe suport electronic (card), ceea ce va contribui, în mod evident, la accelerarea digitalizării produselor din categoria beneficii extrasalariale.
O varietate de beneficii extrasalariale şi necesitatea digitalizării
Angajaţii sunt din ce în ce mai greu de motivat de către companii, iar salariul nu mai este considerat argumentul suprem. O arată studiile lansate recent de cele mai mari platforme de recrutare online din România - BestJobs şi eJobs, care reconfirmă tendinţa românilor de a migra mult mai uşor de la o companie la alta în căutarea împlinirii profesionale şi a unui mediu atractiv de lucru.
Strategiile de HR s-au adaptat din mers, iar multe companii au înţeles că-şi vor ţine oamenii aproape dacă vor continua să le acorde beneficii extrasalariale sau, după caz, vor începe s-o facă. Vestea cea bună, ne spune eJobs, este că, în ciuda greutăţilor pandemiei, 87% dintre companiile româneşti oferă în continuare beneficii extrasalariale, de la tichete de masă (20%), prime de Crăciun (28%), al 13-lea salariu şi bonusuri de performanţă (15%) şi până la abonamente la clinici private sau asigurări private. În companii cu bugete mai mari (în medie 100-150 euro/luna/salariat), angajaţii primesc bugete flexibile şi acces la platforme, precum Up MultiBeneficii.
Up MultiBeneficii este o platformă online, dezvoltată de Up România, prin care poţi oferi angajaţilor posibilitatea de a decide cum îşi utilizează fondurile puse la dispoziţie lunar sau anual de către angajatorii lor. Ce au în comun multe dintre aceste beneficii? Cresc motivarea angajaţilor şi puterea lor de cumpărare, oferind avantaje fiscale companiilor care utilizează genul acesta de instrumente în fidelizarea angajaţilor. Digitalizarea aduce şi necesitatea gestionării facile a beneficiilor extrasalariale atât de către cei care le acordă (angajatori), cât şi de cei care le utilizează (angajaţi).
"Digitalizarea beneficiilor extrasalariale este un fenomen firesc, iar contextul pandemic, în care mulţi angajaţi lucrează de acasă şi cer mai multă flexibilitate, a contribuit la creşterea interesului pentru tichete de valoare electronice (carduri) şi la creşterea interesului pentru platforme de beneficii flexibile, precum Up MultiBeneficii. Up România a investit în digitalizare şi în dezvoltarea soluţiilor de tip self-service atât în cazul companiilor care prin intermediul uponline.ro pot gestiona, comanda şi vizualiza online beneficiile acordate, cât şi al beneficiarilor, care-şi pot consulta soldul, accesa oferte speciale prin intermediul aplicaţiei Up Mobil sau, în cazul Up MultiBeneficii, pot opta către ce beneficii - fixe şi/sau flexibile - să redirecţioneze bugetele primite lunar de la angajator. Pentru noi, digitalizarea rămâne centrul strategiilor de dezvoltare şi în 2022", spune Elena Pap, director regional Up Group.
Ecosistemul digital integrat pentru gestionarea beneficiilor extrasalariale
Up România, prin platformele și aplicațiile sale, pune la dispoziția angajatorilor și angajaților din România servicii 100% digitale.
Servicii pentru angajatori:
▪ Acces 24 h din 24, 7 zile din 7, la platforma de gestiune comenzi uponline.ro;
▪ E-factură și posibilitate de semnare a contractului electronic;
▪ Consultanță specializată oferită prin consultanți dedicați mereu pregătiți să ofere informații privind avantajele acordării tichetelor pe suport electronic;
Servicii pentru angajați:
▪ cont personal în platforma uponline.ro care oferă rapid și în timp real informații privind soldul, tranzacțiile, activarea / blocarea cardurilor sau posibilitatea, în cazul Up MultiBeneficii, de alegere personalizată a beneficiilor extrasalariale;
▪ aplicația modernă Up Mobil, disponibilă gratuit (Google Play și App Store), prin care beneficiarii au posibilitatea de a verifica soldul, vizualiza istoricul tranzacțiilor și alimentărilor, informații privind valabilitatea soldului; posibilitatea de activare, blocare și deblocare card; reamintire cod PIN, oferte speciale și posibilitatea de înrolare a cardurilor în wallet Apple, Google;
▪ posibilitatea de a interacționa cu asistentul virtual „Victor”. Bazat pe inteligență artificială, asistentul virtual va putea interacționa cu publicul prin întrebări deschise. Astfel, prin procesarea limbajului natural, Victor va putea învăța din interacțiunile cu beneficiarii de carduri Up România, pentru a le da răspunsuri complexe. Pentru nevoile specifice, utilizatorii vor putea începe o conversație direct din platformele companiei, fiind ghidați de sugestiile de subiecte făcute de Victor.
Despre Grupul Up:
Grupul Up este un grup internațional şi solid. Prezent în peste 30 de țări, Grupul Up își adaptează expertiza la specificul local. Zi de zi este alături de 29 de milioane de persoane din întreaga lume, prin zeci de mărci de produse și servicii.
Despre Up România:
Up România face parte din Grupul Up și deservește la nivel local peste 25.000 de clienți și 800.000 de beneficiari. Cu o prezență de 20 ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare avantajoase pentru performanța businessului companiilor:
▪ Produse și servicii care facilitează viața de zi cu zi a salariaților, prin accesul la beneficii în multe domenii – carduri Up Dejun, Up Cadou, Up Cultură, Up Vacanță;
▪ Platforma de beneficii flexibile – Up MultiBeneficii;
▪ Servicii dedicate comercianților;
▪ Soluții personalizate pentru modernizarea sectorului de acțiune socială - tichete sociale, tichete sociale pentru grădiniță;
▪ Soluții pentru achiziții inteligente dedicate companiilor mici și mijlocii – IMM – platforma Up Achiziții.
Mai multe detalii puteți găsi pe website-ul: https://upromania.ro