Valoris Center Valoris Center
Valoris Center

Valoris Center

3.02

449 evaluări

Adaugă evaluare
Tel.: 021.529.9929
Site: www.valoris.ro

Valoris: Lucrul de acasă în 2020. Cum motivăm angajații în timpul pandemiei de coronavirus?

07.05.2020

Motivarea angajaților reprezintă de cele mai multe ori o adevărată provocare pentru specialiștii în recrutare chiar și in condiții de normalitate. Cu atât mai mult, perioadele de criză ne scot din zona de confort și ne determină să căutam metode optime pentru ca angajații să rămână motivați, eficienti și optimiști. Pentru majoritatea dintre noi, la prima vedere lucrul de acasă pare a fi un vis devenit realitate: mai puțin timp și bani alocați pentru drumul spre birou și mai mult confort. După o perioadă de lucrat de acasă, constatăm că lucrurile stau cu totul altfel: ne lipsesc colegii și atmosfera de la birou, simțim nevoia de socializare și mobilitate.

 

Te invităm să descoperi câteva metode eficiente pe care Valoris le-a implementat pentru a ține angajații motivați chiar și la distanță:

 

1.  Folosirea aplicațiilor de comunicare online pentru a păstra echipa unită și motivată

Munca de acasă nu trebuie să limiteze comunicarea și cooperarea. Așa că, încă de la început am acordat o importanță deosebită acestei situații și ne-am organizat în așa fel încât am reușit să implementăm Telemunca pentru toți angajații.

Compania a asigurat toate echipamentele necesare și suport IT pentru buna desfășurare a activității chiar și la distanță. Ședințele de echipă din anumite zile, prezentările și discuțiile s-au mutat cu succes în mediul online, urmandu-și cursul obișnuit. Printre aplicațiile pe care le folosim se numără: Teams, Zoom, Slack și, clar, Whatsapp.

 

2. Focus grup online pentru anumite echipe

Motorul din spatele oricărei afaceri sunt angajații, iar în situații de criză, mai mult decât oricând, aceștia trebuie ascultați, protejați și încurajați. Am recurs la focus grupuri online pentru a găsi împreună cu colegii din operațional cele mai bune soluții privind nevoile și așteptările lor privind acomodarea la lucrul de acasă. Pană la urmă, în momentele de criză s-au născut multe inițiative inovatoare, fie că vorbim de noi servicii, produse sau un nou mod de lucru.

 

3.  Activități distractive și concursuri interne

Chiar dacă se lucrează de acasă, buna dispoziție nu trebuie să lipsească!

La Valoris, “Responsabilul cu fericirea’’ are grijă să bine dispună angajații cu fel de fel de concursuri și provocări, care vin la pachet și cu premii atractive: vouchere cadou, gadgeturi, cadouri surpriză personalizate și multe altele. Stimulăm și premiem creativitatea angajaților și în perioada pandemiei COVID 19, la fel cum o făceam și anterior.

 

4.  Recomandări utile (săptămânale) pentru a lucra productiv

De starea de bine angajaților se ocupă departamentul de HR care trimite regulat tips & tricks pentru #WFH, recomandări de filme și idei faine pentru activități în timpul liber. Este important ca echipa de HR să mențină moralul angajaților ridicat și să ofere sfaturi pentru a face izolarea cât mai ușor de suportat.

De asemenea, un rol important în menținerea angajaților motivați și eficienți o au managerii de departamente care oferă suport constant echipei lor.  Meeting-urile one to one sunt o ocazie foarte bună de a cere si primi feedback constant privind task-urile de la job și de a menține o stare de spirit bună. Cu toții avem de învățat din această experiență și cel mai bine învățam împreună.

 

5. Survey și feedback angajați privind acomodarea la #WFH

 

Când vine vorba de acomodarea privind lucratul de acasă, disciplina este cea care dă tonul. Lucrul de la distanță presupune disciplină din partea angajaților și sprijin din partea angajatorului. Mai mult, încrederea și responsabilitatea trebuie să existe din partea ambelor părți.

Am discutat direct cu angajații pentru a le afla nevoile și preferințele cu privire la adaptarea la noul mod de lucru, #WFH. Am aflat că s-au adaptat destul de bine la noile condiții de lucru și luăm în considerare sugestiile lor privind îmbunătățirea desfășurării activităților interne.

Astfel, am ajuns să îi cunoaștem puțin mai bine și avem în vedere ca pasiunile lor să fie pe cât posibil incluse în viitoarele activități interne.

Asadar, putem spune cu încredere că ne-am mobilizat bine și am reușit să ne menținem angajații motivați și eficienți.

Hai și tu în echipa Valoris! https://bit.ly/3djn3zX